بررسی نقش تراث تفسیری اصحاب ائمه(ع) در تفاسیر اهل سنت
کد خبر: 3703969
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
حجت‌الاسلام بابایی تبیین کرد؛

بررسی نقش تراث تفسیری اصحاب ائمه(ع) در تفاسیر اهل سنت

گروه حوزه‌های علمیه ــ نقش تراث تفسیری اصحاب ائمه(ع) در تفاسیر اهل سنت در مقاله‌ای از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر بابایی، تالیف شد.

بررسی نقش تراث تفسیری اصحاب ائمه(ع) در تفاسیر اهل سنت در مقاله‌ای از سوی حجت‌الاسلام بابایی
 
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر بابایی، قرآن‌پژوه و از نویسندگان برجسته چندین اثر قرآنی به خصوص آثار درسی قرآنی برای حوزه و دانشگاه است که به ویژه کتاب مکاتب تفسیری وی در میان علاقه‌مندان به مباحث قرآنی مشهور است.

وی اخیرا مقاله‌ای با عنوان «تراث تفسیری اصحاب ائمه (ع) و نقش آن در تفاسیر اهل سنت» را تالیف و به کنگره بین‌المللی نقش شیعه در گسترش علوم که تحت اشراف آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در حال برگزاری است ارسال کرده است.

بابایی در این مقاله به بررسی این مسئله پرداخته است که برخی از ائمه(ع) به خصوص امام باقر و صادق(ع) دارای اصحاب زیادی بودند که برخی از آنان مفسر هم بوده‌اند و آراء تفسیری ائمه(ع) را نقل و ترویج داده‌اند.

وی همچنین تاکید دارد که اهل سنت اگرچه از برخی ائمه جز امام علی(ع) مطالب تفسیری اندکی به صورت مستقیم نقل کرده‌اند، ولی بسیاری از مباحث تفسیری آنان از اصحاب ائمه(ع) بهره برده که در واقع مطالب ائمه(ع) از زبان شاگردان ایشان است.

انتهای پیام

 

 

captcha