اجرای طرح «نشاط معنوی» با رویکرد کلاسیک و اردویی در بقاع متبرکه خراسان رضوی
کد خبر: 3727061
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

اجرای طرح «نشاط معنوی» با رویکرد کلاسیک و اردویی در بقاع متبرکه خراسان رضوی

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اجرای طرح تابستانی با عنوان «نشاط معنوی» با دو رویکرد کلاسیک و اردویی در 72 بقعه متبرکه خراسان رضوی خبر داد.

در حال تاجرای طرح نشاط معنوی با رویکرد کلاسیک و اردویی در بقاع متبرکه خراسان رضویکمیل
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در نشست خبری طرح تابستانی «نشاط معنوی» که 11 تیرماه در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: طرح تابستانی نشاط معنوی همراه با برنامه‌های فرهنگی و آموزشی از ۱۷ تیرماه تا پایان مرداد ماه در آستان مقدس امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه طرح تابستانی نشاط معنوی برای هشتمین سال در بقاع متبرکه استان و آستان مقدس امامزادگان به مدت هفت هفته برگزار می شود، افزود: هدف از این طرح، غنی‌سازی و هدف بخشی به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در جوار اما‌م زادگان و بقاع متبرکه استان است.
آغاز به کار طرح تابستانی نشاط معنوی در 72 بقعه متبرکه با حضور 98 روحانی
احمدزاده ادامه داد: این طرح در 21 شهرستان و در 72 بقعه متبرکه با حضور 98 روحانی آغاز به کار خواهد کرد که مخاطبین آن عموم افراد به خصوص دختران و پسران، دانش‌آموز در سه رده سنی 7 الی 18 سال هستند.
وی ادامه داد: تعداد 74 مبلغ بومی، 20 روحانی مستقر و 4 مبلغ اعزامی در این طرح همکاری دارند ضمن اینکه خدمات هیئت امنا و خدام بقاع متبرکه منشا اثر جدی بوده و عمده کار اجرایی طرح در دست این افراد است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزاری کلاس‌های مستمر در بقاع متبرکه با محتوای کتابچه حفظ حضوری آیات قرآن کریم، کتاب نشاط معنوی برای کودکان و نوجوانان، مباحث تربیتی اخلاقی، مهارت‌های زندگی، سبک زندگی اسلامی، کلاس‌های هنری و مهارتی، کلاس‌های احکام و ورزش و تفریح را از جمله فعالیت‌ها برای این دوره پیش‌بینی کرد.
برپایی خیمه‌های معرفت در بیش از 49 بقعه
وی گفت: برگزاری خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه شامل غرفه‌های کودک و نوجوان، چند رسانه‌ای، مشاوره قرآنی، عفاف و حجاب، زیارت امام زادگان و روایت‌گری از رشادت‌های شهدا انقلاب و دفاع مقدس جزو برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی این طرح خواهد بود.
حجت‌الاسلام احمدزاده بیان کرد: تعامل خوبی با آموزش و پرورش، سپاه، بسیج و کانون‌های مساجد، ورزش و جوانان، حوزه علمیه، اداره کل تبلیغات اسلامی و ... برای حضور حداکثری و بهتر از جوانان صورت گرفته است، اساتید، سخنرانان و کارشناسان برجسته‌ای در حوزه کودک و نوجوان ما را در اجرای این طرح یاری خواهند کرد.
وی بیان کرد: طرح نشاط معنوی با رویکرد کلاسیک شامل کلاسهای آموزشی با موضوعات مهارتی، دینی، قرآنی و ... و همچنین رویکرد اردویی - تفریحی شامل برگزاری اردوی یکروزه برنامه‌ریزی شده که این برنامه با تأمین هزینه‌ از سوی خیران و از محل نذورات اما‌م‌زادگان به صورت رایگان اجرا خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: 34 بقعه متبرکه پذیرای طرح اردویی طرح نشاط معنوی هستند و با توجه به رشد کیفی برنامه استقبال خوبی از طرح شده و در سال گذشته بیش از 21 هزار نفر از برنامه های این طرح بهره مند شدند.
برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در 80 بقعه متبرکه
در ادامه حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تأکید کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام دهه کرامت که شروع آن در روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و پایان آن با ولادت امام رضا(ع) است آماده سازی بقاع شامل فضاسازی و آذین‌بندی آستان مقدس امامزادگان، نصب پوسترهای نمایشگاهی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه این برنامه‌ها در 80 بقعه شاخص برگزار خواهد شد، افزود: در راستای ترویج سنت حسنه وقف 20 ایستگاه «همه واقف باشیم» برپا خواهد شد.
همایش بزرگداشت امامزادگان در 21 بقعه شاخص برگزار می‌شود

وی با اشاره به بزرگداشت امامزاده احمد بن موسی(ع) معروف به شاهچراغ در این ایام اظهار کرد: همایش‌ بزرگداشت امامزادگان در 21 بقعه متبرکه برگزار می شود ضمن اینکه یکی از برنامه‌های این همایش به صورت شاخص تدارک دیده شده که اطلاعات تکمیلی در خصوص بقعه و شهرستان برگزار کننده متعاقبأ اعلام خواهد شد.
ایزدی برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) و ولادت حضرت معصومه(س)، نورافشانی در شب ولادت امام رضا(ع)، اجرای برنامه‌های شب شعر، برگزاری برنامه ویژه خواهران در روز ولادت حضرت معصومه(س)، اقامه نماز جماعت و ادعیه، خدمت‌رسانی شبانه‌روزی به زائران در بقاع میقات الرضا(ع) شامل بقاعی که در مسیر راه هستند و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت از سوی اداره اوقاف استان عنوان کرد.
وی در خصوص موقوفات با رویکرد دهه کرامت اظهار کرد: بیش از هزار نیت برای موقوفات ثبت شده اما اینکه مخصوص دهه کرامت وقفی صورت گرفته باشد وجود ندارد که اگر افرادی در این زمینه بخواهند وقفی داشته باشند استقبال خواهد شد.
انتهای پیام

captcha