آیت‌لله مقتدایی: اخلاص مهمترین ویژگی مبلغ دین است/ حسینی‌نژاد: ساخت 90 مدرسه علمیه جدید
کد خبر: 3739903
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱

آیت‌لله مقتدایی: اخلاص مهمترین ویژگی مبلغ دین است/ حسینی‌نژاد: ساخت 90 مدرسه علمیه جدید

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران، در چهاردهمین اجلاسیه مدیران حوزه خواهران، اخلاص را مهمترین ویژگی مبلغ دین برشمرد و مدیرکل برنامه و بودجه دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران از ساخت 90 مدرسه جدید از سال 92 خبر داد.

آیت‌لله مقتدایی: اخلاص مهمترین ویژگی مبلغ دین است/ حسینی‌نژاد: ساخت 90 مدرسه علمیه جدیدبه گزارش ایکنا؛ آیت‌الله مرتضی مقتدایی، رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران امروز 28 مردادماه در چهاردهمین همایش سراسری مدیران مدارس حوزه علمیه خواهران که در سالن بیداری اسلامی مدرسه جامعه الزهراء برگزار شد، با تسلیت شهادت امام باقر(ع) گفت: یکی از صفات امام باقر(ع) براساس روایات این است که ایشان شکافنده علوم بود، زیرا امام علوم اسلامی را گسترش داد.

وی با بیان اینکه امام با راه‌اندازی حوزه علمیه و تربیت شاگردان مبرز و برجسته به ترویج مکتب اسلام پرداخت، عنوان کرد: امام صادق(ع) درباره آن امام فرمودند که پدرم زینت جامعه اسلامی است و شاگردانی تربیت کرد که نه تنها برای دنیا بلکه برای آخرت هم مایه برکت هستند.

مقتدایی عنوان کرد: از جمله شاگردان با برکت و پرافتخار آن حضرت، ابان بن تغلب است که به تنهایی ده‌ها هزار روایت از آن امام نقل فرموده است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به چهاردهمین اجلاسیه سراسری مدیران حوزه خواهران بیان کرد: موضوعی که امسال با عنوان رفع نواقص و کاستی‌ها با تکیه بر ظرفیت‌های درونی انتخاب شده، بسیار موضوع خوبی است، زیرا اگر درک درستی از نواقص داشته باشیم می توانیم برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهیم.

آیت الله مقتدایی با اشاره به کمیسیون‌های یازده‌گانه این اجلاسیه به خصوص کمیته اخلاقی اظهار کرد:  مدیران مدارس علمیه مسئولیت سنگینی در تربیت طلاب دارند زیرا به واسطه تربیت طلاب فاضل است که می‌توان اسلام را احیاء کرد.

عضو خبرگان رهبری اخلاص را مهمترین ویژگی یک مبلغ دینی برشمرد و اظهار کرد: اهمیت تبلیغ و ترویج دین حق و اسلام به اندازه‌ای است که برخی روایات ثواب آن را برابر با ثواب کار انبیاء دانسته‌اند. 

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه خواهران با تاکید بر تربیت افراد قوی و نخبه در حوزه علمیه و مدارس خواهران عنوان کرد: رهبر انقلاب نسبت به حوزه خواهران اهتمام دارند و رشد و پیشرفت آن سؤال می کنند و انتظارات زیادی دارند.

ساخت 90 مدرسه جدید

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد، مدیرکل برنامه و بودجه دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در سخنانی گفت: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از سال 92 تا سال گذشته، 90 مدرسه جدید برای طلاب خواهر تاسیس کرده است.

مدیرکل برنامه و بودجه دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه 95 درصد طلاب به صورت حضوری و 5 درصد طلاب به صورت غیرحضوری در حوزه خواهران مشغول تحصیل هستند، ادامه داد: بیشترین رشد جذب طلبه در سال 94 بوده است.

وی با بیان اینکه 83 درصد طلاب در مقطع عمومی و 17 درصد در مقطع تکمیلی تحصیل می‌کنند تصریح کرد: نسبت تعداد استاد به طلاب در مرکز مدیریت حوزه و جامعه الزهراء(س) به ترتیب یک استاد برای ده و 9 طلبه است.

انتهای پیام

captcha