خوشنویسی خراسان پیشرفت نسبی داشته است
کد خبر: 3771543
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

خوشنویسی خراسان پیشرفت نسبی داشته است

گروه فرهنگی- غلامحسین امیرخانی گفت: خراسان رضوی یکی از قطب‌های خوشنویسی در ایران بشمار می‌رود و خوشبختانه هم پیشرفت نسبی در این راستا کسب کرده است به طوری که با بررسی آثارشان، می‌توان دریافت این پیشرفت به حدی بوده که نام درخشانی را برایشان ماندگار کرده است.

خراسان با قهرمانی‌های خود، تمدن فرهنگ را زنده نگاه داشته است

رئیس انجمن خوشنوسیان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص وضعیت خوشنویسی خراسان اظهار کرد: خراسان مانند همه ادوار تاریخ در همه زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی پیشرو بوده و اگر با نگاه ویژه‌ای این ادوار را به لحاظ مشکلات پیش آمده و قرار گرفتن کشور در موقعیت‌های دشوار، مقایسه کنیم، می‌توان زنده ماندن ایران را به نوعی مدیون این خطه از کشورمان دانست.

وی ادامه داد: به جرات می‌توان گفت که فرزندان این آب و خاک، میراث داران چنین بزرگانی در عرصه تاریخ بودند که در زمینه‌های مختلف در دنیای امروز، دیروز و فردای خود همت، نام و اثرشان سرمشق جوانان امروزه این مرز و بوم است.

این استاد برجسته خوشنویسی تاکید کرد: در واقع این استان یکی از قطب‌های خوشنویسی در ایران بشمار می‌رود و خوشبختانه هم پیشرفت نسبی در این راستا کسب کرده است به طوری که با بررسی آثارشان، می‌توان دریافت این پیشرفت به حدی بوده که نام درخشانی را برایشان ماندگار کرده است.

انتهای پیام

captcha