دوره توانمندسازی گام دوم طرح «حفظ جزء ۳۰» برگزار می‌شود
کد خبر: 3775286
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
در مدارس مشهد؛

دوره توانمندسازی گام دوم طرح «حفظ جزء ۳۰» برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره امور قرآنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری دوره توانمندسازی مجریان طرح حفظ جزء ۳۰ برای اجرای گام دوم این طرح با حضور ۵۰۰ نفر از مجریان طرح در مدارس مشهد برگزار خواهد شد.

دوره توانمندسازی گام دوم طرح حفظ جزء 30 برگزار می شود

علی مهدوی خواه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در این خصوص اظهار کرد: طرح حفظ جزء 30 قرآن کریم از ابتدای سال تحصیلی در مدارس استان آغاز شده در سه مرحله از سوره ناس تا زلزال، از طارق تا بینه و از نباء تا بروج است و تاکنون مرحله اول این طرح در بسیاری از مدارس با موفقیت اجرا شده است.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: برای اجرای فاز نخست طرح 100 کارگاه آموزشی ویژه معلمان، آموزگاران و مربیان در مدارس سطح استان برگزار شد.
مهدوی‌خواه عنوان کرد: در ادامه اجرایی کردن نهضت حفظ جزء 30 قرآن کریم و با توجه به اینکه سوره‌های مرحله دوم دشوارتر و برای دانش‌آموزان ناآشناتر است. اولین دوره تخصصی آموزشی ویژه مجریان طرح اعم از معلمان، آموزگاران و مربیان قرآنی مدارس مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه برای مجریان طرح
وی افزود: در راستای اجرای این کارگاه به دلیل ظرفیت محدود، تعداد 500 نفر از مجریان، معلمان و مربیان طرح در مدارس مشهد که موفق به اجرای گام اول این طرح برای 30درصد از دانش‌آموزان کلاس خود شده‌اند دعوت به عمل آمده است که در ادامه نیز قرار است این کارگاه‌ها برای مجریان طرح که در تمام مدارس استان مشغول فعالیت هستند برگزار شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: رویکرد برگزاری این دوره توانمندسازی است و شرکت‌کنندگان به نمایندگی از همه مجریان برای اجرای گام دوم طرح حفظ جزء 30 از کلاس‌های آن بهره‌مند خواهند شد.
مهدوی خواه ادامه داد: در این دوره از اساتید برجسته بین‌المللی چون استاد مهدی حسنی برای تدریس دعوت شده است. روش‌های خلاقانه آموزش قرآن کریم و ارتباط گیری با دانش‌آموزان توسط احمدرضا محسنی و ارائه مدل حفظ جزء 30 ویژه نونهالان توسط خانم محمدیان در این دوره تدریس می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در این همایش یک روزه که پنج شنبه 6 دی ماه در اردوگاه ثامن الائمه برگزار خواهد شد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی در خصوص مباحث معرفتی قران کریم به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

حافظ شدن 150 هزار دانش آموز در طرح حفظ جزء 30
وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری ما در سال جاری حافظ شدن 200 هزار دانش‌آموز است، تصریح کرد: تاکنون 150 هزار دانش آموز استان موفق به حفظ سوره‌های مرحله اول طرح شده‌اند که نام آنان توسط مربیان قرآنی و معلمان در سامانه همگام ثبت شده است لذا به لحاظ آماری موفق‌ترین استان در جذب دانش‌آموزان بوده‌ایم، ضمن اینکه آمار از این تعداد بیشتر هستند و در سامانه ثبت نام نشده‌اند.

70 درصد از شرکت کنندگان طرح حفظ دانش آموزان دختر هستند
مهدوی‌خواه بیان کرد: از آنجا که کار با دانش‌آموزان نیازمند حوصله، سلیقه و خلاقیت است، لذا در این راستا بانوان مجری طرح، موفق‌تر عمل کرده‌اند، ضمن اینکه کار با دانش‌آموزان دختر نیز راحت‌تر است و در حال حاضر حدود 70 درصد از حافظان دانش آموزان دختر هستند که امیدواریم در این عرصه نیز مجریان مدارس پسرانه همت بیشتر داشته باشند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از دیگر عوامل حضور حداکثری دانش‌آموزان دختر در این طرح را همراهی مادران با فرزندان برشمرد و گفت: خوشبختانه با اجرای این طرح آموزه‌های قرآنی مربیان نیز ارتقاء یافته و بهانه‌ای شده که علاوه بر مربیان و معلمان والدین نیز در حفظ قرآن با فرزندان خود همراهی کنند که این امر به فراگیری نهضت حفظ قرآن کریم کمک بسزایی خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مجریان طرح در مدارس با دقت و اهتمام بر حفظ دانش آموزان نظارت دارند اظهار کرد: در این راستا کاربرگ‌هایی مخصوص از سوی ادارات آموزش و پرورش برای مدارس تهیه شده که اسامی تمام سوره‌های جزء سی در آن آمده و دانش آموزان پس از حفظ هر سوره نامشان ثبت می‌شود.
مهدوی خواه با بیان اینکه تاکنون این طرح با موفقیت اجرا شده، خاطرنشان کرد: اجرای مرحله سوم طرح حفظ جزء 30 تا پایان سال تحصیلی به اتمام خواهد رسید و دانش آموزانی که در این طرح ثبت نام کردند در طی یک سال تحصیلی حافظ جزء 30 خواهند شد.
انتهای پیام

captcha