برگزاری سومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «سعید سیاح طاهری»‌
کد خبر: 3778866
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

برگزاری سومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «سعید سیاح طاهری»‌

گروه جامعه ــ سومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «سعید سیاح طاهری» در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از  روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۵، مراسم سومین سالگرد شهادت مدافع حرم اهل‌بیت(ع) و مجاهد عرصه فرهنگی سعید سیاح طاهری در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود.

در این برنامه سردار علی اکبر‌پورجمشیدیان سخنران ویژه این مراسم است و کارگردان و هنرمند سینما و تئاتر، مالک‌حدپور سراج به روایتگری می‌پردازد.

‌این مراسم روز پنجشنبه 20 دی‌ماه، از ساعت 18 در قالب برنامه‌های فرهنگی متنوع و با حضور خانواده، دوستان، همرزمان شهید و عموم شهروندان برگزار می‌‌شود.

سردار شهید سعید سیاح طاهری 18 اسفند‌ماه سال 1336 در آبادان دیده به جهان گشود و دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌‌های حق علیه باطل حضور یافت. سیاح طاهری پس از دوران جنگ عراق با درجه جانبازی ۷۰ درصد وارد عرصه فعالیت‌‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شد.

با شروع جنگ سوریه، به‌ طور داوطلبانه برای حضور در این نبرد و آموزش نیروهای جوان سوری و لبنانی اعلام آمادگی کرد و سرانجام در ۲۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۴ حین شناسایی جنوب غرب استان حلب و در منطقه خان طومان مورد اصابت خمپاره قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر این شهید پس از انتقال به خاک ایران در تهران تشییع شد و پس از آن به استان خوزستان منتقل شد که مورد استقبال اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌‌های شهدا قرار گرفت. مجموعه «سعید شهید» شامل ۴۰ خاطره از سعید سیاح طاهری است که در دو هزار نسخه به چاپ رسیده‌ است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم‌آباد، فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33015423 تماس بگیرند.

انتهای پیام

captcha