ایران مسئله فلسطین را در جهان اسلام زنده نگه داشته است
کد خبر: 3785497
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

ایران مسئله فلسطین را در جهان اسلام زنده نگه داشته است

گروه سیاست و اقتصاد ــ عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی گفت: جبهه مقاومت در زمینه نرم افزاری پیروز بوده و هنوز که هنوز است ما در جهان اسلام مساله فلسطین را زنده نگه داشته ایم.

جمهوری اسلامی ایران مساله فلسطین را در جهان اسلام زنده نگه داشته استغلامرضا خواجی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در رابطه با میزان موفقیت ایران در برابر محور جدید در منطقه اظهار کرد: بحث اصلی مقاومت این است که رژیم اسرائیل باید از طریق انتخابات و نه از طریق نظامی تغییر پیدا کند زیرا تنها کشور دنیاست که بدون برگزاری انتخابات، سرزمینی را گرفته و می‌گوید رژیم اسرائیل بر این سرزمین حاکم است.

وی با بیان اینکه باید در فلسطین انتخابات برگزار شود، افزود: فلسطینیان و مردم غزه آرام نمی‌گیرند و روز به روز بر شور آن‌ها افزوده می‌شود. غزه جای کوچکی نیست؛ نزدیک مدیترانه و منطقه‌ای استراتژیک است. در نوار غزه همیشه درگیری وجود داشته و علت آن نیاز به آب است. تصور نکنید که فلسطین به جهت برخی کمک‌های سازمان ملل تسلیم اسرائیل می‌شود و سکوت خواهد کرد؛ این نهضت همچنان ادامه دارد.

خاورمیانه آلوده بمب هسته‌ای است
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی در خصوص میزان موفقیت ایران در برخورد با جاه‌طلبی‌های اسراییل خاطرنشان کرد: مانور اسرائیل همیشه بر روی موشک‌های خود بوده و همه را به وسیله آن می‌ترساند.

خواجی بیان کرد: اعتقاد من این است که خاورمیانه آلوده بمب هسته‌ای است. البته این به این معنا نیست که بر اثر انفجار بمبی اتمی منطقه آلوده شده باشد بلکه منظور این است که در خاورمیانه بمب هسته‌ای وجود دارد. اگر اسرائیل بخواهد اقدامی انجام دهد، نه تنها از جانب جمهوری اسلامی ایران بلکه ممکن است از کشورهای دیگر نیز مقابله‌ای با آن صورت گیرد.
وی اضافه کرد: امروز صحنه به گونه‌ای است که توازن وحشت برقرار است و اسرائیل نمی‌تواند مانند گذشته بر روی موشک‌های خود مانور دهد زیرا امروز بیشتر کشورها موشک دارند. بنابراین اسرائیل از باب قدرت هسته‌ای خیلی ضعیف شده و برخلاف گذشته که اسرائیل اعلام می‌کرد مراقب خاورمیانه است، حال باید کسی مراقب اسرائیل باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی عنوان کرد: امروز در سخنان مسئولان امریکایی در مورد خاورمیانه شاهد نگرانی آنان برای تأمین امنیت اسرائیل هستیم. این سخنان قبلاً به میان نمی‌آمد اما اینک مکرراً تکرار می‌شود که همه این‌ها نشان دهنده پیروزی مقاومت است.

اسرائیل از ساخت موشک در ایران ناراضی است
خواجی گفت: برخورداری اسرائیل از کلاهک هسته‌ای ناکارآمد شد و آثاری ندارد؛ در زمینه موشک‌های دوربرد نیز ایران با اسرائیل برابری می‌کند و به همین دلیل است که اسرائیل از ساخت موشک در ایران ناراضی است و متأسفانه عده‌ای در داخل کشور، ساخت موشک را غیر ضروری می‌دانند. این خیلی اشتباه است زیرا ما ضرورتاً به موشک احتیاج داریم. کشورهای پاکستان و هندوستان که به عنوان قدرت‌های منطقه‌ای محسوب می‌شود نیز دارای موشک هستند. با توجه به روند رشد تولید موشک در دنیا طی 10 سال آینده، این سلاح همچون اسلحه‌های سنگین و نیمه سنگین کنونی، مساله ای متعارف خواهد بود؛ با این وجود چرا ایران نباید موشک نداشته باشد؟

وی ادامه داد: خوشبختانه ایران نیز از این قدرت برخوردار است و اسرائیل نمی‌تواند روی موشک‌های خود مانور دهد که این مسئله نشان‌دهنده قدرت مقاومت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی با اشاره به ناکارآمدی شاخصه‌های قدرت در اسرائیل تصریح کرد: تنها کاری که اسرائیل توانست انجام دهد این بود که عده‌ای را از درون جبهه اسلامی تربیت کند و به جان خود جهان اسلام بیندازد که این پدیده را می‌توان در داعش مشاهده کرد. بنابراین پس از ناکارآمد شدن موشک‌های خود به فکر تربیت نیرویی افتاد که سبب از بین بردن سوریه و تهدید ایران شود.

داعش ساختار کوچکی نیست
خواجی اظهار کرد: داعش گروه نبود بلکه یک کشور بود و بودجه اختصاص یافته به آن چندین برابر کشورهای کوچک خلیج فارس بود. همچنین نیرو، پول و تجهیزات مدرنی به آن اختصاص داده شد. داعش ساختار کوچکی نیست بلکه یک میلیشیای قوی بود که منهدم شد.

وی افزود: داعش به اقتصاد منطقه ضربه زیادی زد و جوانان زیادی در این راه شهید شدند ولی موضوع این است که داعش با آن همه تجهیزات و امکانات شکست خورد و این تجهیزات فقط توانست در درون داعش رنگ اسلامی مذهب در مقابل مذهب به خود بگیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی بیان کرد: آنچه اهمیت دارد این است که آمریکا با آن همه تجهیزات نتوانست کاری انجام دهد. داعش دست‌ساز آمریکا توسط نیروهای ایران، افعانستان، سوریه و عراق نابود شد.

خواجی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت در زمینه نرم‌افزاری پیروز بوده و هنوز که هنوز است ما در جهان اسلام مسئله فلسطین را زنده نگه داشته‌ایم.

وی افزود: ما از نظر تسلیحات در وضعیت خوبی قرار داریم ولی در زمینه آگاه کردن جهان اسلام در رابطه با نامشروعی و خلاف شرع بودن اسرائیل ضعیف هستیم. من فلسطینی‌ها را از نزدیک دیده‌ام؛ همچون کسانی هستند که آنان را از خانه خود بیرون کرده باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی گفت: برخی در داخل کشور فقط شعار می‌دهند که باید به فکر خودمان باشیم؛ باید توجه داشت خاورمیانه همچون یک شبکه است و باید مراقب جاه طلبی‌های اسراییل بود. آن‌ها این تفکر را پیش از انقلاب نیز داشتند.

خواجی تصریح کرد: زمانی که داعش به سوریه حمله کرد، ایران از این کشور دفاع کرد؛ اگر وارد این صحنه نمی‌شدیم، داعش به مرزهای ما می‌رسید. ما چند قدم آن طرف‌تر با داعش مبارزه کردیم که بیان این اطلاعات موجب افزایش قدرت مقاومت می‌شود.

ادامه دارد...

انتهای پیام

captcha