میزان پاسخگویی مسئولین به اهالی رسانه ارزیابی می‌شود
کد خبر: 3833381
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار مطرح شد؛

میزان پاسخگویی مسئولین به اهالی رسانه ارزیابی می‌شود

گروه فرهنگی ــ استاندار قم گفت: در دسترس بودن، ارائه گزارش عملکرد و تبیین مواضع حداقل انتظار یک خبرنگار از مسئولین است و لذا تمام مسئولین موظف هستند که پاسخگوی خبرنگاران باشند، زیرا یکی از معیارهای ارزیابی مسئولین میزان پاسخ‌گویی آن‌ها به شهروندان و خبرنگاران است.

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در قم برگزار شدبه گزارش ایکنا از قم، مراسم گرامیداشت روز خبرنگار امروز 16 مردادماه با حضور اهالی رسانه قم و جمعی از مدیران و مسئولین استانی در قم برگزار شد.

بهرام سرمست در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار بیان کرد: در عصر اطلاعات و ارتباطات باید مسئولین و اصحاب رسانه مهارت کلامی داشته باشند، یک خبرنگار باید بتواند با بیان شیوا و کلام بلیغ مطالبه‌گری کند.

وی ضمن انتقاد از برخی مسئولین برای شانه خالی کردن از مسئولیت‌های خویش و عدم پاسخگویی به مردم و اصحاب رسانه، تاکید کرد: ما مسئولین بیش از اینکه گوش شنوا داشته باشیم زبان صحبت کردن داریم اما لازم است که برای تعامل با مردم و اصحاب رسانه گوش شنوا داشته باشند.

استاندار قم گفت: دومین عنصر نیازمند برای تعامل و همکاری در عصر اطلاعات و ارتباطات تقویت مهارت شنود یا شنونده فعال بودن است که متاسفانه امروز در این امر ضعف وجود دارد.

وی افزود: در دسترس بودن، ارائه گزارش عملکرد و تبیین مواضع حداقل انتظار یک خبرنگار از مسئولین است و لذا تمام مسئولین موظف هستند که پاسخگوی خبرنگاران باشند زیرا یکی از معیارهای ارزیابی مسئولین میزان پاسخ‌گویی آن‌ها به شهروندان و خبرنگاران است.

سرمست تاکید کرد: شان خبرنگار را در حد یک لوح سپاس پایین نیاوریم، مسئولین و خبرنگاران در حال انجام یک مسئولیت اجتماعی مشترک هستند و لذا مسئولین باید آغوش مهر و دوستی به سوی خبرنگاران باز کنند.

وی در پایان گفت: مهارت تفاهم، تبادل اطلاعات، پاسخ‌گویی و مسئولیت اجتماعی سومین عنصر لازم برای برقراری تعامل و همکاری در عصر ارتباطات و اطلاعات است.

انتهای پیام

captcha