به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران؛ محمدرضا جوادییگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه امسال نمایشگاههای «عطر سیب» و «زنان و تولید ملی»، خانوادهمحور هستند، گفت: تلاش کردیم محصولاتی که کودکان را به فرهنگ محرم ترغیب میکنند، فراهم و برای اولین بار حسینیه مخصوص کودک ایجاد کنیم.
وی افزود: تلاش کردهایم با تلفیق این دو نمایشگاه ملزومات اعضای خانواده در تمامی سنین را فراهم کنیم تا در نمایشگاه حضور پیدا کنند.
جوادییگانه درباره پانزدهمین نمایشگاه «زنان و تولید ملی» گفت: شهرداری تهران حامی اصناف است و نمایشگاه بخشهایی را پوشش میدهد که اصناف کمتر به آنها ورود میکنند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به حضور 36 شرکت در این دوره از نمایشگاه «زنان و تولید ملی» و حمایت از اشتغال زنان سرپرست خانوار، تصریح کرد: همچنین 50 غرفه توسط زنان خودسرپرست که در زمینه کسب و کارهای خرد فعالیت میکنند و از سوی سازمان بهزیستی معرفی شده اند، اداره میشود.
جوادییگانه با بیان اینکه در پانزدهمین دوره از نمایشگاه زنان و تولید ملی 15 غرفه به سیلزدگان استان گلستان اختصاص داده میشود، گفت: علاوه بر این، 15 غرفه پوشاک مربوط به محرم را ارائه میکنند که در این غرفهها ملزومات نمایشگاه عطر سیب نیز ارائه میشود.
وی با تأکید بر اینکه رویکرد اصلی نمایشگاه عطر سیب فرهنگی و خانوادگی است، افزود: تلاش کردیم در این دوره مخاطبان نمایشگاه صرفاً هیئات مذهبی نباشند و برای اولین بار به تمام شهروندان خدمات یکسان ارائه شود. همچنین تلاش کردیم محصولاتی که کودکان را با فرهنگ عاشورایی آشنا میسازد به مخاطبان ارائه و در کنار آن حسینیه مخصوص کودک ایجاد کنیم.
وی بخش دیگری از کارکرد نمایشگاه عطر سیب را ارائه اقلام فرهنگی دانست و گفت: تأکید ما در این نمایشگاه عرضه محصولات ملی است؛ در همین راستا در 60 غرفه پرچم، کتاب، پیکسل، سربند، محصولات صوتی و تصویری و ... متناسب با عزاداری اباعبدالله(ع) عرضه میشود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه از سال گذشته روند عرضه بن به هیئتهای مذهبی متوقف شده است، بیان کرد: تلاش کردیم فرصتی فراهم شود تا تولیدکننده و مصرفکننده بتوانند در فضایی که به لحاظ اقتصادی به صرفه است، اجناس مورد نظر خود را ارائه و تهیه کنند.
جوادییگانه در پایان درباره تهیه اقلام مورد نیاز هیئتها تصریح کرد: بخشی از اقلام مورد نیاز هیئتها از طریق برخی از شعب منتخب فروشگاههای شهروند، اتکا و سازمان میادین میوه و ترهبار با حداقل سود ارائه میشود که هیئتها با معرفی سازمان تبلیغات میتوانند به این شعب مراجعه کنند.
انتهای پیام