ارائه خدمات درمانی و امدادی به بیش از 551 هزار حاجی ایرانی
کد خبر: 3838299
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

ارائه خدمات درمانی و امدادی به بیش از 551 هزار حاجی ایرانی

گروه سلامت ــ رئیس بیمارستان مکه از ارائه خدمات درمانی و امدادی به بیش از 551 هزار حاجی ایرانی در طی سفر حج خبر داد.

ارائه خدمات درمانی و امدادی به بیش از 551 هزار حاجی ایرانیبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی مرکز پزشکی حج و زیارت، علی ترکان، رئیس بیمارستان ایرانی مکه مکرمه با اعلام گزارش عملکرد مراکز درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه مکرمه از ابتدای عملیات درمانی حج در مکه تا روز چهارشنبه ششم شهریور، گفت: ۵۵۱ هزار و ۳۷ مورد انواع خدمات پزشکی، درمانی و امدادی به زائران در مکه ارائه شده که هزار و 820 مورد آن دریافت خدمات بستری بوده است.

ترکان افزود: بر این اساس مجموع خدمات ارائه شده، ۱۶۰ نفر در بخش CCU، ۲۸۰ نفر در داخلی مردان و ۲۵۵ نفر در بخش داخلی زنان و هزار و ۱۱۲ نفر زائر نیز در اورژانس بیمارستان مکه بستری بوده‌اند، این در حالی است که زائران در مطب‌ها، محل استقرار زائران و درمانگاه‌های پنج گانه مرکز پزشکی حج و زیارت جهت درمان تکمیلی از سوی پزشکان متخصص به بیمارستان مکه مکرمه ارجاع و پس از بهبودی و مداوا به کاروان‌ها برگشته‌اند.

وی افزود: براساس آخرین آمار دریافتی تا ششم شهریورماه، ۲۸۴ هزار و ۷۷۰ زائر نیز در مطب‌ها و مجموعه‌ها در هتل‌های محل اسکان زائران ویزیت شده‌اند.
 
رئیس بیمارستان مکه مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمرافزود: خدمات پاراکلینیک بیمارستان بالغ بر ۱۵ هزار ۵۶۰ مورد شامل مراجعان به آزمایشگاه چهار هزار و ۳۲۹ نفر و انجام آزمایش 28 هزار و ۱۳۸ مورد، مراجعه با رادیولوژی هزار و ۴۶۳ نفر و انجام رادیولوژی هزار و ۶۳۰ مورد، سونوگرافی ۷۱۷ مورد و اکو ۷۵ مورد هستند.

وی اظهار کرد: ۱۵۰ هزار و ۷۵۶ مورد خدمات پرستاری در بیمارستان مکه شامل نوار قلب، قند خون و فشارخون، گچ گیری، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی و بخیه به حجاج ایرانی ارائه شده است.

ترکان همچنین با بیان اینکه همه دارو‌های لازم تا پایان فصل حج تأمین شده است بیان کرد: ۲۶ هزار و ۸۲۴ پاسخگویی به زائران در بخش داروخانه بیمارستان مکه و تعداد نسخه‌های درمانگاه‌ها 10 هزار و ۷۵۲ مورد ثبت شده است و همچنین انجام مأموریت‌های مددکاری و امداد و انتقال بیش از هشت هزار و ۳۶۶ مورد از جمله تقاضای آمبولانس، انتقال بیمار به مجموعه‌ها و هتل‌ها و بیمارستان‌های سعودی انجام گرفته است.

رئیس بیمارستان مکه گفت: تاکنون هشت زائردربیمارستان‌های سعودی بستری هستند و برای پیگیری امور درمانی زائران در بیمارستان‌های سعودی نیز پزشکان رابط عرب داریم که وظیفه پیگیری روند درمانی بیماران ایرانی را در بیمارستان‌های سعودی را دارند وپس از مداوا و بهبودی بیماران را به کاروان‌ها و یا به ایران برای ادامه درمان منتقل می‌کنند.

انتهای پیام
captcha