ایران فریب چراغ سبز ترامپ را نمی‌خورد/ مسئولان هوشمندانه عمل کنند
کد خبر: 3841816
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

ایران فریب چراغ سبز ترامپ را نمی‌خورد/ مسئولان هوشمندانه عمل کنند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام‌ جمعه قم با بیان اینکه آمریکا بداند ایران فریب چراغ سبز ترامپ را نمی‌خورد، گفت: اروپایی‌ها بدعهدی کردند و وعده‌های دروغین دادند که مسئولان باید در برابر اینان هوشمندانه عمل کنند.

ایران فریب چراغ سبز ترامپ را نمی‌خورد/مسئولین هوشمندانه عمل کنندبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز، 22 شهریور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به اینکه پیام عاشورا ماندگار است و مقاومت عاشورا به همه‌جا سرایت کرده، اظهار کرد: ترویج پیام نهضت عاشورا آثار و برکات زیادی دارد و امروز شاهدیم که پیام مقاومت از عاشورا به همه عالم انتقال پیداکرده است، سیدحسن نصرالله هم گفته که با مقام معظم رهبری پیمان بسته و تا آخر با ایشان همراه هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: عزاداری‌ها در ایران و سایر کشورهای اسلامی نشان داد پس از گذشت 1400 سال هنوز پیام عاشورا زنده است و قلب‌های آزادگان عالم به عشق امام حسین(ع) می‌تپد.

وی با تأکید بر اینکه باید رابطه ما با جبهه مقاومت دوستانه باشد، ادامه داد: با کشورهایی مانند چین و روسیه نیز روابط خارجی داریم که اینان مستقل عمل می‌کنند، رابطه خارجی دیگر ایران رابطه با کشورهای کوچک است؛ هم‌چنین با کشورهای اروپایی هم هست که روابط سالم و دوستانه نیست و تجربه تلخی از این رابطه داریم، چراکه در مسئله برجام بدعهدی کرده و وعده‌های پوشالی دادند.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: اروپایی‌ها علی رغم احترام ایران به آن‌ها، بدعهدی کردند و وعده‌های دروغین دادند که مسئولان باید در برابر اروپایی‌ها با دقت عمل کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دشمن با ایجاد تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی به دنبال از پا درآوردن انقلاب اسلامی بود، گفت: دشمن توان مقابله باقدرت ایران را نداشت و در سایه این تحریم، قدرت دفاعی ایران افزایش چشم‌گیری داشت.

سخنان مقام معظم رهبری را اصل و سرلوحه کار خود قرار دهیم

امام‌جمعه قم عنوان کرد: دنیا و دشمنان ایران بدانند ملت ایران سختی‌های زیادی را تحمل کرده ولی با الهام از عاشورا در برابر این مشکلات و تحریم‌ها در برابر آرمان‌های خود ایستادگی و مقاومت می‌‎کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه راه موفقیت در برابر این مشکلات و تحریم‌ها این است که سخنان مقام معظم رهبری را اصل و سرلوحه کار خود قرار دهیم، ادامه داد: نباید از اینان ترسید بلکه باید هوشمندانه و دقیق ترفندهای دشمن را بشناسیم؛ آمریکا بداند ایران فریب چراغ سبز ترامپ را نمی‌خورد.

آیت‌الله اعرافی یادآور کرد: ملت ایران راهش را انتخاب کرده و جهان اسلام و دنیا بدانند بوش پدر و پسر اقداماتی انجام داده و ضربه زدند ولی به اهداف خود نرسیدند؛ به‌دنبال خاورمیانه بزرگ بودند تا کشورهای اسلامی تجزیه شود ولی به هدف شوم خود دست پیدا نکردند.

انتهای پیام

captcha