سند تحول بنیادین، سندی مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی است
کد خبر: 3844238
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
معاون وزیر آموزش و پرورش:

سند تحول بنیادین، سندی مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی است

گروه فرهنگی ــ معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش گفت: سند تحول بنیادین، سندی فاخر و مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی و اجرای آن یک سرمایه گرانبها برای وزارت آموزش وپرورش است.

سند تحول بنیادین؛ سندی مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامیبه گزارش ایکنا از قم، صبح امروز یکم مهرماه، مراسم بازگشایی مدارس با شعار «عزت حسینی، صلابت زینبی» و با حضورمعاون تربیت بدنی وزیر آموزش وپرورش، استاندار قم، مدیرکل آموزش وپرورش استان، جمعی از مسئولین، خیرین، دانش‌آموزان و اولیای دانش‌آموزان در دبیرستان دخترانه شاهد اشراقی واقع در خیابان انسجام قم برگزار شد.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش در این مراسم بیان کرد: سند تحول بنیادین، سندی فاخر و مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی و اجرای آن یک سرمایه گرانبها برای وزارت آموزش وپرورش است که توانایی ترجمه و عملیاتی کردن سند تحول بنیادین را نشان می‌دهد، این سند محور برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی افزود: همه کارهای توسعه‌ای در این 40 سال که از عمر انقلاب می‌گذرد، انجام شده و آنچه که در گام دوم انقلاب از اهمیت برخودار است، استفاده از این سرمایه‌های ارزشمند برای یک جهش و تمدن‌سازی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش بیان کرد: اگر سیستم‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های کشور را به عنوان عقربه‌های داخل ساعت در نظر بگیریم، چرخه اصلی که این عقربه‌ها را به حرکت درمی‌آورد، چرخه آموزش وپرورش است، اگر سازمان‌ها و ارگان‌های کشور، به چرخه آموزش و پرورش تکیه نکنند، حرکتی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های مختلفی که در حوزه‌های علمی، تاسیساتی، بهداشت و علم و فن‌آوری وجود دارد، می‌توان با یک جهش، باعث پیشرفت کشور در همه زمینه‌ها شد.

حمیدی با اشاره به تعلیم و تربیت تمام ساحتی، اظهار کرد: کنکور و موسساتی که کتب کمک آموزشی تولید می‌کنند، در تلاشند دانش‌آموزان را محفوظاتی بار بیاورند و خلاقیت و نوآوری را از آن‌ها می‌گیرند؛ محتوای آموزشی و کتب درسی پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان هستند و دیگر نیازی به کتب کمک آموزشی نیست، دانش‌آموزان باید در همه ابعاد رشد کنند و اینگونه نباشد که دانش‌آموز درس را حفظ کند و بعد از کنکور همه را از خاطر ببرد.

وی گفت: امسال آموزش وپرورش استان قم در بین 32 استان در امتحانات نهایی کلاس دوازدهم، رتبه پنجم را کسب کرده و در دیگر حوزه‌ها از جمله تربیت بدنی و  پرورشی هم حائز کسب رتبه شده است.

انتهای پیام

captcha