اربعین؛ خط بطلان بر سناریوی اسلام‌هراسی
کد خبر: 3845178
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶

اربعین؛ خط بطلان بر سناریوی اسلام‌هراسی

گروه فرهنگی- رئیس کمیته فرهنگی- آموزشی ستاد اربعین کشور با بیان اینکه دشمنان با ایجاد گروهایی مانند داعش، القاعده و... درصدد نابودی اسلام بودند، گفت: حرکت اربعین به سناریوی اسلام‌هراسی دشمنان خط بطلان کشید.

اربعین؛ خط بطلان بر سناریوی اسلام‌هراسیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی-آموزشی ستاد اربعین کشور، روز گذشته چهارم مهرماه در نخستین همایش «پیام‌های جهانی اربعین» که در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اینکه این همایش در کنار حرم رضوی برگزار شده را به فال نیک می گیریم و آغاز این حرکت عظیم را از کنار این حرم شریف مایه خیر و برکت می‌دانیم.

وی ادامه داد: اربعین امروز به حرکتی فرا پدیده‌ای، فراملی و مذهبی تبدیل شده است، که مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و قوم، قبیله، نژاد و رنگ نمی‌شناسد و لگر بخواهیم پیامی از این حرکت بزرگ ارائه کنیم دعوت همه جهانیان به زیست توحیدی در پناه سیدالشهداء(ع) است.

احمدی با اشاره به اینکه بحران معنویت باعث بروز مشکلات جوامع امروزی شده است، افزود: بریدن انسان از ملکوت، خداوند و منبع وحیانی به گمان اینکه انسان بی‌نیاز از وحی خواهد بود، مشکلات و بحرا‌های زیادی را در کشورهای غربی و جوامع غیراسلامی ایجاد کرده است، امروز آنچه که انسان‌ها به آن نیاز دارند، برگشت به توحید است.

رئیس کمیته فرهنگی-آموزشی ستاد اربعین کشور تصریح کرد: در اربعین همگی به زائران خدمت می‌کنند و کسی از دین و رنگ و نژاد نمی‌پرسد. اربعین در این چند سال این الگو را به جهانیان ارائه داده است که می‎شود با همه اختلافات قومی و مذهبی کنار هم بود و هیچ منفعتی را برای کار خود در نظر نگرفت.

احمدی با اشاره به گروه‌هایی نظیر داعش، طالبان، القاعده و... که به منظور اسلام‌هراسی ایجاد شد‌ه‌اند، گفت: دشمنان برای شیعه‌هراسی، داعش و طالبان را راه انداختند اما در اوج این فعالیت‌ها که با راه انداختن جریان افراطی به اسم اسلام، قصد داشتند چهره مسلمانان را در جهان تیره کنند، حرکت اربعین به برکت سیدالشهداء(ع) و شهدای کربلا شکفته شد و درست عکس آن چیزی بود که دشمن قصد داشت از اسلام و مسلمانان به جهانیان نشان دهد.

وی اضافه کرد: اربعین یک مقابله جدی با این توطئه دشمنان اسلام بود و خط بطلانی بر همه سناریوهایی که غرب و عوامل استکبار برای اسلام‌هراسی درست کرده بودند کشید. دشمنان تلاش کردند که نور اسلام را خاموش کنند، اما نور خدا هرگز خاموش‌شدنی نیست.

رئیس کمیته فرهنگی اربعین کشور ادامه داد: اربعین با محور امت واحده و بر مدار فضیلت شکل گرفته است که همه این ارزش‌ها در نهضت امام حسین(ع) وجود دارد.

احمدی عنوان کرد: در حرکت اربعین باید فراتر از مذهب و قوم به جهان اسلام نگاه کنیم. اربعین پرچم برافراشته نهضت سیدالشهداء(ع) و محور اصلی وحدت و همگرایی در مقابل جریان قوم‎گرایی و ملی‎گرایی است.

وی با بیان ینکه پیام همگرایی اربعین همگرایی دینی، مذهبی، نژادی و... همه انسان های آزاده است، عنوان کرد: تشکیل دولت اسلامی نیازمند همگرایی است و این امر زمینه تمدن نوین اسلامی را فراهم خواهد کرد، همچنین پیام اصلی اربعین زندگی بر محور توحید است، بر این اساس شعار امسال نیز «الحسین یجمعنا» در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

captcha