بررسی علت ربوده‌شدن موسی صدر در کتاب «گام به گام با امام»
کد خبر: 3846854
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
حورا صدر مطرح کرد:

بررسی علت ربوده‌شدن موسی صدر در کتاب «گام به گام با امام»

گروه حوزه‌های علمیه ــ حورا صدر با بیان اینکه کتاب 12 جلدی «گام به گام با امام موسی صدر» زمینه‌های تاریخی و استدلال‌های ایشان برای تأسیس جامعه مقاوم در برابر اسرائیل را نمایان می‌کند، گفت: با مطالعه این مجموعه، مخاطب هوشمند می‌تواند علت ربایش و زمینه ربایش او را تحلیل کند و به علت دشمنی‌ها پی ببرد.

بررسی علت ربوده‌شدن موسی صدر در کتاب «گام به گام با امام»به گزارش ایکنا، حورا صدر، امروز، دهم مهرماه، در مراسم رونمایی از پایگاه تخصصی بازنمایی آثار امام موسی صدر در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم گفت: بازنمایی آثار امام موسی صدر از سوی پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی انجام شده و این پایگاه می‌تواند محل رجوع محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه و محل مناسبی برای آشنایی آنان با منظومه فکری امام موسی صدر و منبعی برای مبلغان باشد.

وی افزود: این پایگاه در مرحله فعلی نمایه و اصطلاحات 12 جلدی کتاب گام به گام با امام موسی صدر را در بر دارد و امکان جستجو در آن وجود دارد.
دختر امام موسی صدر با بیان اینکه فعالیت امام صدر از 59 تا 78 میلادی یعنی از سال استقرار در لبنان تا ربایش را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: چاپ اول این کتاب در سال دوهزار میلادی چاپ شده و چاپ دوم آن با افزودن 100 سند در سال 2014 چاپ شد.
حورا صدر ادامه داد: این کتاب در سال 86 کلید خورد و بیش از 50 نفر درگیر ترجمه و ویرایش و طراحی و تصحیح آن بوده‌اند.

دختر امام موسی صدر بیان کرد: گام به گام در سال 1396 با همکاری وزارت ارشاد اسلامی و آقای نبیه بری و سیدصدرالدین صدر در تهران منتشر و در اسفند همان سال رونمایی شد؛ این مجموعه با تسلسل تاریخی ثبت و ضبط شده و به مخاطب و محقق کمک زیادی می‌کند؛ یعنی وقتی محققی آن را مطالعه کند، به تدریج می‌تواند با چند روش از جمله هویت‌بخشی و ساماندهی به امور شیعیان کمک کند.

حورا صدر افزود: روش و رفتار امام موسی صدر در تعامل با مذاهب و ادیان دیگر قابل مطالعه در این اثر است؛ روشی که با رعایت اصول دین و مذهب، تعامل با دیگران ادیان و مذاهب را مغایر با شیعه نمی‌داند. همچنین این اثر می‌تواند فهم امام موسی صدر از دین و دین‌ورزی را کشف کند.

وی با بیان اینکه این کتاب زمینه‌های تاریخی و استدلالات موسی صدر برای تأسیس جامعه مقاوم در برابر اسرائیل را نمایان می‌کند، اظهار کرد: روند حمایت از محرومان و روند مبارزه با ظلم هم از موارد دیگر قابل پیگیری در این مجموعه است، زیرا موضع ایشان در برابر اسرائیل روشن است.
حورا صدر تأکید کرد: با مطالعه این مجموعه، مخاطب هوشمند می‌تواند علت ربایش و زمینه ربایش او را تحلیل کند و به علت دشمنی‌ها پی ببرد.

انتهای پیام
captcha