تفرقه‌اندازی میان مسلمانان برای سیطره بر خاورمیانه؛ استراتژی دشمن
کد خبر: 3857662
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
نماینده ولی فقیه در سوریه بیان کرد:

تفرقه‌اندازی میان مسلمانان برای سیطره بر خاورمیانه؛ استراتژی دشمن

گروه بین‌الملل ــ حجت‌الاسلام سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری با بیان اینکه سوریه همیشه همراه با محور مقاومت در برابر دشمنان اسلام ایستاده است، تصریح کرد: از جمله تاکتیک‌های جدید دشمن در منطقه،‌ تفرقه‌اندازی میان مسلمانان و سیطره یافتن بر خاورمیانه است.

حجت‌الاسلام سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری،‌ نماینده ولی فقیه در سوریه، در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره مهمترین چالش‌های دینی و فرهنگی که این کشور در آینده با آن روبروست، اظهار کرد: نکته‌ای در این میان وجود دارد که نباید از آن غافل شد و آن اینکه دشمن همیشه دشمن است و هیچ گاه از دشمنی خود دست برنمی‌دارد و باید تاکتیک جدید آنان را شناخت.

وی افزود: شکی وجود ندارد که دشمن در دوره جدید از تاکتیک‌های نوینی برای استراتژی خود استفاده می‌کند. استراتژی تفرقه انداختن میان مسلمانان و تضعیف آنها در کنار سیطره یافتن بر منطقه خاورمیانه از جمله این تاکتیک‌هاست.

طباطبایی با اشاره به اینکه استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها متفاوت است،‌ ادامه داد: در این راستا دشمن به موضوعات گوناگونی دامن می‌زند تا سوریه را از محور مقاومت بیرون بیاورد؛ اقدامی که از هم‌اکنون می‌دانیم توفیقی در این باره به دست نمی‌آورند.

نماینده ولی فقیه در سوریه در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: دشمن به دنبال اقداماتی است که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به منظور جدا کردن حافظ اسد، رئیس‌جمهور سابق سوریه، از ایران اسلامی به کار گرفت که موفق نشد و حافظ اسد در کنار امام خمینی و انقلاب ایستاد.

وی با تأکید بر اینکه امروزه نیز بشار اسد،‌ رئیس‌جمهور سوریه، با بصیرت و دید بلندی که دارد متوجه این موضوع بوده است، افزود: بشار اسد نیز بارها از سوی دشمنان اسلام مورد آزمون قرار گرفت. او می‌توانست ضمن دست برداشتن از دشمنی با اسرائیل و دوستی با ایران، از امکانات بسیاری بهره‌مند شود،‌ ولی این کار را نکرد.

طباطبایی این اقدام بشار اسد را بزرگی و همت وی در راستای حفظ اسلام برشمرد و توضیح داد: رهبر معظم انقلاب نیز در این باره اظهار کردند که اسد همچون مجاهدی کبیر و بزرگ ظاهر شده است.

وی با ذکر اینکه تلاش برای ایجاد تفرقه مذهبی و ایجاد فضای منفی برای دوستان سوریه از جمله ایران یکی از تاکتیک‌های دشمن است، بیان کرد: دشمنان حتی به دنبال تطمیع افراد و کشورها هستند و با سابقه و تجربه‌ای که از سوریه سراغ داریم،‌ با بصیرت‌تر از آن است که از مسیر اسلام و دوستی با کشورهای اسلامی جدا شود.

طباطبایی با تأکید بر اینکه سوریه را همیشه در محور مقاومت خواهیم دید، درباره تروریست‌هایی همچون داعشی‌ها در این کشور که به تشکیل گروه پرداخته‌اند، گفت: جنایات داعش، جبهةالنصره و ... در رسانه‌ها بیان می‌شود، اما تاکنون دیده نشده که شخصی این وقایع غیرانسانی را ببیند و برای این گروه‌ها آغوش بگشاید.

وی ادامه داد: کسانی که فریب این افراد را خورده بودند و متوجه جنایات و اهداف پلید این گروه‌های تررویستی نبودند،‌ امروز متوجه اشتباه خود شده‌اند. سند این گفته نیز به بازگشت گروه‌های زیادی از مسلحان طی یک سال گذشته به سوی ارتش و دولت سوریه مربوط می‌شود.

طباطبایی تصریح کرد: اکنون کسانی در کنار ارتش با داعش می‌جنگند که پیش از این همراه گروه‌های تروریستی بودند. این افراد امروز پناهگاهی ندارند، ولی دلشان با هم‌پیمانان و مردم سوریه است. مردم این کشور نیز امروزه بصیرت بیشتری پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha