ایام طلبگی فرصتی طلایی برای تهذیب نفس است
کد خبر: 3862991
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
رئیس مجتمع آموزش عالی فقه المصطفی(ص):

ایام طلبگی فرصتی طلایی برای تهذیب نفس است

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس مجتمع آموزش عالی فقه المصطفی(ص) گفت: ایام طلبگی، فرصتی طلایی برای تهذیب نفس به شمار می‌رود و پس از آن، افسوس این ایام برای انسان باقی می‌ماند. قدر این لحظات را بدانیم و از آن به‌درستی بهره ببریم.

عکس مناسب ندارد //ایام طلبگی فرصتی مناسب برای تهذیب نفس است

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین تلخابی، در بازدید از مدرسه علمیه شهابیه با حضور در جمع طلاب و اساتید این مدرسه اظهار کرد: یکی از ویژگی قدرت، فسادآور بودن آن است؛ خداوند متعال، در کنار قدرتی که به امام معصوم(ع) ارزانی کرده، نعمت محبت و مودت را هم قرار داد تا ویژگی سرکشی قدرت مهار شود، همچنان که در نظام اسلامی نیز شرط احراز جایگاه ولایت فقیه عدالت قرار داده شده تا قدرت ولایت، با عدالت ولی فقیه مهار شود.

وی با توجه به وجود پاک ائمه اطهار(ع) افزود: طلاب تنها با توسل و تقرب به انوار پاک ائمه اطهار(ع) می‌توانند به مقامات عالی علمی و معنوی دست یابند، همچنان که در روایات ما نیز تأکید شده است که دعا برای فرج امام زمان(عج) و توسل به ذات پاک ایشان، مشکلات و گره‌های زندگی را برطرف می‌کند.

تلخابی با تأکید بر جدیت طلاب در بحث و درس، اظهار کرد: به نظر من، غیبت موجه و غیرموجه در کلاس‌ها معنایی ندارد.

وی با توجه به اهمیت درس‌های فوق برنامه در برنامه‌های علمی طلاب مجتمع، بیان کرد: دروس فوق برنامه و فرهنگی مدرسه، که در سطح کارشناسی فعال است، نباید از اهمیت پرداختن به امور علمی بکاهد. اولویت طلاب، اهتمام به دروس اصلی و درس و بحث خود باشد و در کنار آن، امور فوق برنامه را مورد توجه قرار دهند.

رئیس مجتمع آموزش عالی فقه، در پایان، با بیان این که باید در مسائل و وقایع روز، موضع مقام معظم رهبری را بدانیم و به درستی تحلیل کنیم، تصربح کرد: طلاب باید سخنان معظم‌له را در مسائل مهم و شبهات جامعه اسلامی رصد کنند تا به درستی، به رویکرد صحیح دینی در آن مسئله پی ببرند.

انتهای پیام
captcha