تجلیل از آیت‌الله خرازی در بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه
کد خبر: 3873723
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

تجلیل از آیت‌الله خرازی در بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه

گروه حوزه‌های علمیه ــ مراسم تجلیل از مقام علمی و اخلاقی آیت‌الله محسن خرازی در جریان برگزاری مراسم اختتامیه بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه برگزار شد.

تجلیل از آیت‌الله خرازی در بیست و یکمین همایش کتابسال حوزهبه گزارش ایکنا، مراسم تجلیل از مقام علمی و اخلاقی آیت‌الله محسن خرازی از بزرگان حوزه قم در جریان برگزاری مراسم اختتامیه بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه برگزار شد. در این مراسم که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد آیت‌الله سبحانی، آیات؛ اعرافی، غروی، سیداحمد خاتمی، مقتدایی، حسینی بوشهری، محمدی عراقی و جمعی از شخصیت‌ها و استادان و فضلای حوزه حضور داشتند.

تجلیل آیت‌الله سبحانی از آیت‌الله خرازی

آیت‌الله سبحانی در این مراسم در سخنانی با تجلیل از آیت ‌الله خرازی افزود: ایشان از لحاظ قلم، علم و اخلاق برای ما الگو هستند و رفتار و تعلیم‌شان برای ما درس است و اگر بخواهیم انسان ممتازی را معرفی کنیم، ایشان یک نمونه از انسان الگوست. وی اولین مؤسسه یعنی «در راه حق» را در قم تأسیس کرد و شبهاتی که در مورد اسلام بود، جواب داد. در این مؤسسه کاری جمعی شروع شد.

تجلیل آیت‌الله اعرافی از آیت‌الله خرازی

همچنین آیت‌الله اعرافی در سخنانی با بیان اینکه تواضع، تعامل جذاب و زیبای ایشان با همه در هر سطح و پایه، انسانی اخلاقی و فوق‌العاده پدید آورده است افزود: ایشان بسیار فروتن و متواضع‌اند و حسن معاشرت دارند و از چهره‌های ممتاز در اخلاق اجتماعی و فردی‌اند. از نظر عبادی نیز فردی عابد و مقید به اصول عبادی هستند؛ تقید به تهجد و نماز جماعت توفیقی برای ایشان است؛ وی چندین دهه امام جماعت الگو و راهنما در قم بوده‌اند و نماز معنوی و اثرگذار دارند. زهد و پرهیز از مسائل دنیوی از دیگر ویژگی‌های ایشان است؛ از دنیا به اقل اکتفا دارند و دنیا در چشمشان کوچک است. همین باعث بالا بردن شخصیت ایشان شده است؛ همچنین فرزند زمانه خود هستند و نیازهای زمان را می‌شناسد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه روحیه انقلابی و حمایت از امام و رهبری و ارتباط خوب با رهبر انقلاب از دیگر ویژگی‌های بارز ایشان است، اظهار کرد: آثار زیادی از وی چاپ شده و تعداد قابل توجهی هم چاپ نشده است. همچنین تعلیقه‌نویسی وی بارز است؛ عمدةالاصول ایشان از آثار بسیار مهم است؛ وی یکی از چند چهره بزرگ معاصر محسوب می‌شود که یک دوره اصول نوشته است. در حوزه فقه آثار زیادی دارد، ولی قله کار ایشان مکاسب محرمه در ۷ جلد است؛ در این اثر به مسائل مستحدثه به خوبی پرداخته شده و جلدهای اخیر آن کاملاً به مسائل روز مانند بانکداری، ربا و ... پرداخته است. دائرةالمعارف ایشان هم کتابی مستدل و عمیق است و سال‌ها متن درسی در حوزه بوده است که قلم روان و خوبی هم دارد.

انتهای پیام
captcha