آیت‌الله سیستانی طرح ظالمانه معامله قرن را محکوم کرد
کد خبر: 3875388
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

آیت‌الله سیستانی طرح ظالمانه معامله قرن را محکوم کرد

گروه بین‌الملل ـ مرجعیت دینی عراق، ضمن محکومیت شدید طرح ظالمانه معامله قرن، بر ضرورت ایستادگی در کنار ملت مظلوم فلسطین در تمسک به حق خود تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «المعلومه»، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، معتمد و نماینده آیت‌الله سیستانی، در خطبه‌های نماز جمعه امروز، 11 بهمن‌ماه، در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلا، بیانیه دفتر مرجعیت دینی شیعیان در نجف اشرف را قرائت کرد.

آیت‌الله العظمی سیستانی در این بیانیه، طرح ظالمانه موسوم به معامله قرن که اخیرا از آن رونمایی شد را به شدت محکوم و اعلام کرد: این طرح به اشغال سرزمین‌های غصب‌شده فلسطین مشروعیت می‎‌بخشد.
 
مرجعیت دینی عراق در ادامه بر ضرورت ایستادگی در کنار ملت مظلوم فلسطین در تمسک به حقوق در بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی و تشکیل دولت مستقل فلسطینی تأکید کرد و از عرب‌ها، مسلمانان و همه آزادگان جهان خواست که فلسطین را در این زمینه یاری کنند.

آیت‌الله العظمی سیستانی در ادامه با اشاره به این که چهار ماه از آغاز جنبش مردمی که خواستار اصلاح و رهایی کشور از چنگال فساد و ناکامی فراگیر نهادهای دولتی است، می‌گذرد، اعلام کرد: در طول این مدت خون‌های بی‌گناه زیادی ریخته شد و هزاران نفر از شهروندان مجروح و مصدوم شدند و همچنان درگیری‌هایی رخ می‌دهد که منجر به بیشتر شدن قربانیان بی گناه می‌گردد.

مرجعیت دینی عراق بار دیگر استفاده از خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز و عملیات ترور و ربایش برخی از آن‌ها را محکوم کرد و مخالفت قاطع خود را با تلاش برای متفرق کردن تجمعات و اعتراضات مسالمت‌آمیز با توسل به زور و خشونت ابراز کرد.
 
آیت‌الله العظمی سیستانی همچنین، اقدام برخی افراد در حمله به نیروهای امنیتی و سرویس‌های دولتی و اقدامات خرابکارانه و تهدیدآمیز علیه برخی از مؤسسات آموزشی و خدماتی و هر آنچه باعث اخلال در امنیت شهروندان و خسارت به منافع آنها می شود را رد کرد.
 
مرجعیت دینی عراق در ادامه هشدار داد که چنین اقداماتی هیچ گونه توجیهی ندارد و جایگزینی بری حضور گسترده مردم جهت فشار آوردن به سمت پاسخگویی برای خواسته‌های اصلاح طلبانه نخواهد بود و برعکس به کاهش همبستگی با جنبش اعتراضی و شرکت کنندگان در آن منجر خواهد شد.
 
آیت‌الله سیستانی در ادامه با اشاره به اختلافات و دو دستگی میان نیروهای سیاسی از اقشار مختلف و اختلاف‌نظر میان آنها درباره اولویت‌های مرحله آتی و ناتوانی در زمینه توافق بر سر اصلاحات مورد نظر مردم که کشور را در معرض خطرات و مشکلات بیشتر قرار داده است، اعلام کرد: رجوع به صندوق‌های آراء برای تعیین دیدگاه مردم گزینه مناسب در شرایط فعلی به شمار می‌‌رود.
 
مرجعیت دینی عراق در ادامه گفت: اجرای انتخابات زودهنگام باید تسریع شود تا  مردم دیدگاه خود را بیان کنند و مجلس نمایندگان آینده برگرفته از اراده آزاد آنها باشد، چرا که این مجلس برای اتخاذ اقدامات ضروری جهت اصلاح و صدور تصمیمات سرنوشت‌ساز به‌ویژه در زمینه حفظ حاکمیت کشور و استقلال سیاسی و تمامیت ارضی و وحدت آن ذی‌صلاح است.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha