برگزاری مسابقات قرآن روستاییان و عشایر خراسان رضوی
کد خبر: 3878862
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

برگزاری مسابقات قرآن روستاییان و عشایر خراسان رضوی

رئیس اداره آموزشی و عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از آغاز بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن روستاییان و عشایر استان خبر داد.

بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن روستائیان و عشایر خراسان رضویسیدعماد شاهرخی، رئیس اداره آموزشی و عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: به‌همت حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن روستاییان و عشایر استان به‌صورت سراسری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های حفظ یک جزء، ۵ جزء و ۱۰ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر موضوعی از جلد ‌۱۱ تفسیر نمونه ویژه بانوان و آقایان، رشته دعاخوانی و اذان ویژه آقایان برگزار خواهد شد.

شاهرخی با اشاره به حضور داوران برجسته در بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن روستاییان و عشایر  خراسان رضوی اظهار کرد: چهار داور به تفکیک دو تن از داوران مطرح بین‌المللی در بخش آقایان استاد مهدی تقی‌پور و محمد ابراهیم سعیدی و دو داور در بخش بانوان، رحمانی و زمانی قضاوت این دوره از مسابقات را بر عهده دارند.

رئیس اداره آموزشی و عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در هر رشته یک نفر از استان به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه خواهد یافت.

وی افزود: تعداد 120 متسابق به تفکیک 70 آقا و 50 بانو از روستاییان و عشایر استان به مرحله استانی راه یافتند که برای حضور در مرحله کشوری به رقابت می‌پردازند.

شاهرخی اظهار کرد: آیین افتتاحیه بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن روستاییان و عشایر استان یکشنبه، 27 بهمن‌ماه، ساعت ۸:۳۰ در نمازخانه سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزشی و عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این دوره از مسابقات طی یک روز پس از مراسم افتتاحیه در محل سازمان برگزار می‌شود و پس از داوری، اسامی برگزیدگان این مرحله برای راهیابی به مرحله کشوری اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به تقارن مناسبت ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) و سالگرد چهل و یکمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی محفل انس با قرآن کریم بعد از نماز ظهر و عصر با حضور قاریان بین‌المللی در محل نمازخانه برگزار می‌شود و دو تن از قاریان که قضاوت مسابقات بخش آقایان را عهده‌دار هستند به تلاوتی آیاتی از کلام‌الله مجید در جمع متسابقان خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha