امکان شرکت بیش از 1 میلیون دانش‌آموز در انتخابات مجلس
کد خبر: 3879954
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
رمضانی خبر داد؛

امکان شرکت بیش از 1 میلیون دانش‌آموز در انتخابات مجلس

مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر شاغل به تحصیل، شرایط حضور و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند.

علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا، درباره مشارکت دانش‌آموزان در انتخابات پیش‌ رو اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات در حوزه شورای دانش‌آموزی اقدامات ویژه‌ای انجام داده‌ایم تا هم دانش‌آموزانی که در انتخابات می‌توانند شرکت کنند با روش شرکت در انتخابات آشنا شوند و هم تمامی دانش‌آموزان بتوانند در مقوله انتخابات جریان‌ساز باشند.
 
وی با بیان اینکه اخیراً انتخابات شورای دانش‌آموزی برگزار شد، گفت: در مجموع ۱۰ میلیون دانش‌آموز در انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس شرکت کردند و در جریان این انتخابات، نقش‌آفرینی دانش‌آموزان با محوریت انتخابات مجلس شورای دانش‌آموزی برای آن‌ها تبیین شد. دانش‌آموزان با حضور در پای صندوق‌های رأی انتخابات شورای دانش‌آموزی، حدود ۷۲۰ هزار نفر از دانش‌آموزان را به عضویت شورا‌های دانش‌آموزی درآوردند. دانش‌آموزان در این جریان‌سازی با نحوه تبلیغات، صندوق،‌ تعرفه رأی، رقابت سالم و مسئولیت‌پذیری آشنا شدند. همین اعضای شورای دانش‌آموزی، که کنشگرانی پویا، مطالبه‌گر و آگاه هستند، در آینده نیز با قبول مسئولیت‌های بزرگ در خانواده، جامعه و کشور، بخشی از مدیران و مسئولان جامعه خواهند بود.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: در انتخابات اخیر شورای دانش‌آموزی، رأی‌گیری در برخی مدارس کشور به صورت پایلوت و به شیوه الکترونیک انجام و از صندوق‌های رأی وزارت کشور استفاده شد تا آشنایی دانش‌آموزان با روند انتخابات‌ بزرگ و در سطح ملی بیشتر شود. اکنون اکثریت دانش‌آموزان با فرهنگ انتخاباتی و نحوه شرکت در انتخابات آشنا هستند.

وی درباره مشارکت دانش‌آموزانی که سن آن‌ها از نظر قانونی متناسب شرکت در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی است، ابراز کرد: بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر شاغل به تحصیل، شرایط حضور و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند که ۵۰۰ هزار و ۵۰ نفر دانش‌آموز دختر و ۵۹۱ هزار و ۸۹۵ نفر از رأی اولی‌ها از دانش‌آموزان پسر هستند.

رمضانی از مشارکت بالای دانش‌آموزان رأی اولی در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد و گفت: با مشارکت دانش‌آموزان در انتخابات علاوه بر آنکه موجبات ارتقای تربیت اجتماعی و سیاسی آن‌ها در شرایط حاضر فراهم می‌شود، در آینده نیز شاهد بصیرت اجتماعی و سیاسی و حضور آگاهانه و هدفمند آنان در جامعه خواهیم بود.
انتهای پیام
captcha