سوغات سفر حج یک پدر شهید، پیش از سفر رسید
کد خبر: 3895431
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

سوغات سفر حج یک پدر شهید، پیش از سفر رسید

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خلیل‌آباد گفت: پدر شهید محمد غلامی از اهالی روستای مهدی‌آباد هزینه سفر حج خود برای ساخت یک مدرسه اختصاص داده و علاوه بر این زمینی به مساحت ۲ هزار متر نیز برای ساخت این مدرسه اهدا نموده است.

////به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمود روشندل، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد، روز گذشته ۱۰ اردیبهشت ماه، در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه شهید غلامی روستای مهدی‌آباد عنوان کرد: میانگین وجود کلاس‌های غیراستاندارد و نیازمند بهسازی در شهرستان خلیل‌آباد روی شاخص ۴۳‌درصد بوده و این یعنی پنج‌درصد بیش از میانگین کشوری که شرایط را سخت‌تر می‌کند.

وی با اشاره به ساخت کلاس‌های درس در اکثر روستاهای شهرستان خلیل‌آباد افزود: در روستای مهدی‌آباد تاکنون یک مدرسه به علت کمبود فضای آموزشی تبدیل به دو مدرسه شده و نیاز بود که فضای آموزشی جدیدی برای دانش‌آموزان تهیه شود، بنابر اعلام این نیاز و با کمک خیّر گرامی غلامعلی غلامی پدر شهید محمد غلامی در روستای مهدی‌آباد نیز یک مدرسه شش کلاس ساخته خواهد شد.

روشندل ابراز کرد: براساس تفاهمنامه نوشته شده پدر شهید غلامی یک میلیارد ریال برای ساخت این مدرسه اهدا می‌کنند و این در حالی است که پدر شهید کمک خیر خود را از محل هزینه سفر حج خود اختصاص داده و علاوه بر این زمینی به مساحت ۲ هزار متر نیز برای ساخت این مدرسه اهدا نمودند.

وی ادامه داد: در روستای جابوز هم که یک مدرسه درحال ساخت دارد؛ دو تفاهم‌نامه دیگر برای ساخت دو مدرسه در این روستا با خیرین به امضا رسیده که بر این اساس دو مدرسه ۶ کلاسه دخترانه ابتدایی و متوسطه دوم به نام خیرین این دو پروژه یعنی مرحوم غلامرضا محمودی و برادران رحمانی ساخته خواهد شد و همزمان با هفته معلم عملیات عمرانی این دو مدرسه آغاز می‌شود.

روشندل گفت: تفاهمنامه‌های منعقد شده با خیرین مدرسه‌ساز مدت زمان اجرای یک ساله دارد و هرکدام از این مدارس ارزش ریالی بالغ بر ۹ میلیارد ریال دارند که هر آموزشگاه ۴۲۰ متر زیربنا خواهد داشت، در این مدارس نوساز علاوه بر کلاس‌های آموزشی، فضاهایی مانند نمازخانه، اتاق مشاوره و یادگیری و دیگر فضاها برای افزایش کیفیت تعلیم و تربیت در نظر گرفته می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خلیل‌آباد ادامه داد: در آینده نزدیک کار ساخت دو مدرسه پس از انتقاد تفاهم‌نامه‌ها و یاری خیرین آغاز خواهد شد و برای بهره‌برداری در مقطع ابتدایی موردنظر قرار خواهد گرفت، چرا که بالغ بر نیمی از دانش‌آموزان شهرستان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند و ما از این جهت با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: تا سال قبل دانش‌آموزان خلیل‌آبادی برای تحصیل به شهرستان‌های همجوار مراجعه می‌کردند اما با افزایش سطح علمی و آموزشی و نیز رتبه‌های علمی دانش‌آموزان شهرستان از سال تحصیلی جاری هیچ مهاجرتی به سایر شهرستان ها برای تحصیل در مقاطع مختلف آموزش و پرورش انجام نمی‌شود.

روشندل با اشاره به ساخت ۱۰ مدرسه در حوزه آموزشی روستایی شهرستان خلیل‌آباد گفت: با مشارکت ۵۰ درصدی خسران و اتمام پروژه‌های مربوط به آموزشگاه‌های در حال ساخت در سطح روستاهای شهرستان خلیل‌آباد، ما تا بیش از ۲۰ سال دیگر با کمبود و نقصان در فضاهای آموزشی مربوط به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان روبرو نخواهیم بود و فضای آموزش مقطع ابتدایی اول و دوم نیز جداسازی خواهند شد.

وی ضمن تأکید بر چشم‌انداز تعلیم و تربیت در این شهرستان تصریح کرد: تلاش ما توسعه همه جانبه فعالیت‌های مربوط به تعلیم و تربیت است، به لطف خدا کار تجهیز ۹۰ درصد از نمازخانه‌های مدارس در سطح شهرستان به انجام رسیده است، دارالقرآن شهرستان خلیل آباد نیز که از حضور ۶۰ دانش‌آموز قرآنی مستعد بهره‌مند است، اما به لحاظ و مکان و سازه بنا شرایط مناسبی ندارد و نیازمند توجه و بهسازی است.

انتهای پیام
captcha