نظر آیت‌الله نوری همدانی درباره پرداخت فطریه به والدین
کد خبر: 3900865
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

نظر آیت‌الله نوری همدانی درباره پرداخت فطریه به والدین

آیت‌الله نوری همدانی نظر خود را در مورد پرداخت زکات فطره به والدین و همچنین کسانی که در پرداخت فطریه مستحق هستند اعلام کرد.

نظر آیت‌الله نوری همدانی درباره پرداخت فطریه به والدینبه گزارش ایکنا، آیت‌الله نوری همدانی نظر خود را در مورد پرداخت زکات فطره به والدین و همچنین کسانی که در پرداخت فطریه مستحق هستند اعلام کرد.

این مرجع تقلید در پاسخ به این پرسش که آیا زکات فطره را می‌توان به پدر و مادر خود، در صورت مستحق بودن، پرداخت کرد؟ تأکید کرد: اگر پدر و مادر فقیر باشند، بر فرزندان واجب است که مخارج آنان را بپردازند و نمی‌توان چیزی از زکات فطره به ایشان داد.

وی در پاسخ به اینکه آیا پدر می‌تواند زکات فطره را به فرزند خود که محتاج است بدهد؟ گفت: اگر فرزندان فقیر باشند، بر پدر و مادر واجب است که مخارج آنان را بپردازند و نمی‌توان چیزی از زکات فطره به آنها داد.

آیت‌الله نوری همدانی در مورد اینکه چه کسانی در پرداخت زکات فطره مقدم هستند؟ بیان کرد: مستحب است که در دادن زکات فطره، خویشان فقیر خود را بر دیگران مقدم داشت و بعد همسایگان فقیر را؛ بعد اهل علم فقیر را، ولی اگر دیگران از جهتی برتری داشته باشند، مستحب است که آنها را مقدم بدارد.

انتهای پیام
captcha