نبود الگوی مشترک در مرگ‌های کرونایی
کد خبر: 3902616
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
وزیر بهداشت اظهار کرد؛

نبود الگوی مشترک در مرگ‌های کرونایی

وزیر بهداشت با بیان اینکه هر یک از فوتی‌های بیماری کرونا با الگو و تابلوی خاص خود فوت می‌کند، گفت: الگوی مشترکی در فوت بیماران به دلیل کرونا وجود ندارد.

کرونا؛ شترگاو پلنگی که لگد می‌زند و گاز می‌گیرد/ نبود الگوی مشترک در فوت به دلیل کرونابه گزارش خبرنگار ایکنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز ۱۳ خردادماه، در نشست کمیته علمی درمانی کووید ۱۹ که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد با بیان اینکه به صورت مستمر با یافته‌های جدیدی در رابطه با بیماری کرونا مواجه می‌شویم، گفت: چهار روز قبل یک پرستار در هرمزگان فوت کرد که علامت بالینی او فقط خستگی بود. پس از فوت، تست کووید ۱۹ وی مثبت اعلام شد، یافته‌های زیادی در رابطه با اعلام کووید ۱۹ و علت فوت در اثر آن به دست آمده است، اما هنوز برای قضاوت نهایی و اسم گذاشتن روی علایم این بیماری زود است.

وزیر بهداشت افزود: بیماری کرونا یک بیماری شتر گاو پلنگ است که هم گاز می‌گیرد و هم لگد می‌زند و باید خودمان را برای شرایط سخت‌تر و متفاوت آماده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید وضعیت مبتلایان و فوتی‌های بیماری کرونا مرحله به مرحله بررسی شود، گفت: تردید ندارم که هر یک از فوتی‌های این بیماری با الگو و تابلوی خاص خودش فوت می‌کند و همه بیماران با یک الگوی مشترک از بین نمی‌روند.

وزیر بهداشت گفت: باید از منظر‌های مختلف به بیماری کووید ۱۹ نگاه کنیم، از متخصصان رشته‌های مختلف نظرخواهی و همکاری‌های بین بخشی را تقویت کنیم.
انتهای پیام
captcha