پاسخ وزارت بهداشت در مورد سرنوشت مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3904536
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

پاسخ وزارت بهداشت در مورد سرنوشت مسابقات بین‌المللی قرآن

وزارت بهداشت نظر خود را در پاسخ به استعلام سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد سرنوشت سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اعلام و در آن بر برگزاری مسابقات به صورت ویدئوکنفرانسی تأکید کرد.

سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران

به گزارش ایکنا، پس از اینکه شیوع ویروس کرونا باعث تعویق بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و از جمله مسابقات در عرصه‌های مختلف شد، مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه، که باید فروردین‌ماه امسال سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن را برگزار می‌کردند، در چند مرحله اقدام به استعلام از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تعیین سرنوشت این مسابقات کردند.

بر همین اساس، وزارت بهداشت اواخر هفته گذشته پاسخ استعلام سازمان اوقاف و امور خیریه را داده و به برگزاری مسابقات به صورت ویدئو کنفرانسی در یکی از ماه‌های شهریور یا مهر توصیه کرده است.

محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به ارسال پاسخ استعلام سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن به خبرنگار ایکنا، گفت: با توجه به بررسی وضعیت و شرایط عمومی کشور، به سازمان برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن اعلام شده است که مسابقات را به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار کند.

وی با بیان اینکه ساختار مسابقات قرآن به گونه‌ای است که امکان برگزاری به صورت مجازی و ویدئوکنفرانسی را نیز دارد، افزود: در مورد زمان برگزاری مسابقات نیز اعلام شده است که در شهریور یا مهرماه برگزار شود.

بر اساس گزارش ایکنا، با وجود اینکه پاسخ این استعلام هفته گذشته به سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال شد، مسئولان این سازمان هنوز موضع خود را در مورد برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات اعلام نکرده‌اند. به نظر می‌رسد، تأخیر در اعلام این خبر نشان از تردید مسئولان اوقاف برای برگزاری مسابقات دارد، تردیدی که پیش از این نیز در قالب اظهارات غیررسمی از سوی مسئولان قرآنی سازمان اوقاف به آن اشاره شده بود.

به هر ترتیب برای تعیین تکلیف سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن باید تا زمان برگزاری جلسه ستاد عالی مسابقات قرآن، که تیرماه برگزار می‌شود، منتظر ماند و چشم به خروجی مباحث مطرح شده در آن جلسه دوخت؛ از این رو به نظر می‌رسد خبر قطعی درباره وضعیت مسابقات اوایل تیرماه مشخص شود.

سازمان اوقاف و امور خیریه در سال‌های گذشته مراحل مقدماتی و گزینشی مسابقات بین‌المللی قرآن را به صورت ویدئوکنفرانس (ارسال فایل) برگزار کرده بود و سابقه خوبی در این زمینه دارد که در صورت برگزاری مسابقات به صورت ویدئوکنفرانس می‌تواند از آن تجارب بهره ببرد. از جمله این تجارب می‌توان به برگزاری مرحله مقدماتی سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و تا قبل از دعوت متسابقان برای حضور در ایران اشاره کرد که بیش از 200 فایل از سوی متسابقان به دبیرخانه مسابقات ارسال و ارزیابی شد. 

یادآور می‌شود، سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در شرایط عادی باید ۲۲ تا ۲۶ فروردین‌ماه به میزبانی شهر مشهد برگزار می‌شد که شیوع کرونا سرنوشت این رقابت را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha