آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی از نیمه دوم تیرماه
کد خبر: 3906912
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵

آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی از نیمه دوم تیرماه

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ضمن تشریح جزئیات مرحله شهرستانی مسابقات قرآن از آغاز این مرحله در نیمه دوم تیرماه خبر داد.

آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی  از نیمه دوم تیرماهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی امروز پنجم تیرماه در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت و چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در محل این اداره کل ضمن تبریک ایام پر خیر و برکت دهه کرامت بیان کرد: اطلاع رسانی و ثبت نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی از ششم اردیبهشت ماه آغاز و تا 16 خردادماه ادامه داشت که به صورت مجازی کلیه مراحل انجام شد و برای ثبت‌نام طبق ابلاغیه سازمان اوقاف مهلت تمدید صادر نشد.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در 10 رشته شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ 20، 10 و پنج جزء، رشته دعاخوانی، اذان ویژه برادران، همخوانی و همسرایی، تفسیر عمومی قرآن کریم است.

برگزاری منطقه‌ای مسابقات شهرستانی

ایزدی ادامه داد: در راستای کیفی‌سازی برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی به صورت منطقه‌ای برنامه‌ریزی و بر این اساس استان خراسان رضوی به 9 منطقه تقسیم شد که منطقه یک مشهد، منطقه دو شهرستان طرقبه شاندیز، سرخس و فریمان، منطقه سه شامل شهرستان‌های درگز، قوچان، کلات و چناران با محوریت قوچان، منطقه چهار شامل شهرستان‌های تربت‌جام، تایباد و باخرز با محوریت تربت جام، منطقه پنج تربت حیدریه، زاوه، مه ولات و رشتخوار با محوریت تربت حیدریه، منطقه شش کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن با محوریت کاشمر، منطقه هفتم نیشابور، فیروزه با محوریت نیشابور، منطقه هشت شامل سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب با محوریت سبزوار و منطقه نه شامل گناباد و بجستان و با محوریت گناباد خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود سعی کردیم جایگزینی برای برنامه‌های مسابقات داشته باشیم لذا از ظرفیت فضای مجازی برای اجرا استفاده شد و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود و داوری این دوره نیز به صورت مجازی توسط 15 داور به تفکیک 5 داور در بخش آقایان و 10 داور در بخش بانوان است.

رقابت بیش از 2000 متسابق در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن

ایزدی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 5000 متسابق در مرحله شهرستانی مسابقات شرکت کردند اظهار کرد: در سال جاری تعداد 2063 نفر در این دوره شرکت کردند که بخشی از این ریزش مربوط به عدم تمدید مجدد مرحله ثبت نام بود ضمن اینکه شیوع کرونا نیز در این ریزش بی تاثیر نبوده است.

زمان برگزاری مسابقات ملی قرآن کریم مشخص نیست

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص زمان برگزاری مسابقات شهرستانی اضافه کرد: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در بخش بانوان از 18 تیرماه آغاز و تا 20 تیرماه ادامه دارد و در بخش آقایان از 22 تیرماه آغاز و تا 24 تیرماه ادامه دارد و به صورت مجازی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در نیمه دوم شهریور ماه و در مشهد برگزار خواهد شد اما هنوز زمان دقیق مسابقات ملی اوقاف مشخص نیست.

ایزدی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات استانی بیان کرد: از آنجا که با برگزاری مجازی و منطقه‌ای مسابقات قرآن در مرحله شهرستانی تجربه لازم را کسب خواهیم کرد لذا بنا داریم مسابقات استانی را نیز به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha