کتاب «نسبت مرجعیت دینی با نهاد ولایت فقیه» منتشر شد
کد خبر: 3906945
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

کتاب «نسبت مرجعیت دینی با نهاد ولایت فقیه» منتشر شد

کتاب «نسبت مرجعیت دینی با نهاد ولایت فقیه» به قلم عبدالوهاب فراتی و از سوی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی به رشته تحریر درآمد. 

کتاب «نسبت مرجعیت دینی با نهاد ولایت فقیه» منتشر شدبه گزارش ایکنا از قم، کتاب «نسبت مرجعیت دینی با نهاد ولایت فقیه» به قلم عبدالوهاب فراتی و از سوی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
بر اساس این گزارش، «کلیات و تمهیدات نظری»، «تحریر محل نزاع»، «الگوی تاریخی تعامل رهبری با مرجعیت دینی»، «تأملی بر نظریه‌ها و الگوهای پیشنهادی»، «متغیرها و الزامات الگوی تعامل ولی فقیه و مرجعیت دینی» و «سازماندهی نهاد ولایت فقیه و نهاد مرجعیت» از فصول این کتاب است.
در چکیده این کتاب آمده است:
بی تردید همه فقهای شیعه در عصر غیبت دارای اقتداری شرعی اند و می توانند در حوزه های متعددی تصرف کنند؛ اما آنگاه که یکی از میان آنان، ولایت بر امور نوعیه را بر عهده گیرد و از اقتداری سیاسی برخوردار شود، عملا بسیاری از آنان دچار تزاحم ولایات می شوند. حال ماهیت این تزاحم ها چیست و چگونه می توان الگویی جهت حل یا کاهش پیامدهای منفی آنها ترسیم کرد، پرسش های مهمی اند که این اثر می کوشد با توجه به نظریه های فقهی و نیز تجارب جمهوری اسلامی پاسخگو به آنها باشد.
انتهای پیام
captcha