نصب ستون‌های جدید تَل زینبیه در طرح توسعه حرم حسینی(ع)
کد خبر: 3909434
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

نصب ستون‌های جدید تَل زینبیه در طرح توسعه حرم حسینی(ع)

به‌همت ستاد بازسازی عتبات خراسان رضوی در طرح توسعه حرم امام حسین‌(ع) و استفاده از فرصت قرنطینه کربلا، ستون‌های تَل زینبیه نصب شد.

نصب ستون‌های جدید تَل زینبیه در طرح توسعه حرم حسینی(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، تل زینبیه مکانی است که حضرت زینب‌(س) بر فراز آن نظاره‎گر واقعه عاشورا بود که اکنون این مکان مقدس به محلی برای زیارت تبدیل شده و در طرح توسعه حرم امام حسین‎(ع) قرار دارد.

بخش قابل توجهی از تل زینبیه برای توسعه حرم سیدالشهدا(ع) تخریب شد و اکنون امکان زیارت از نزدیک برای افراد وجود ندارد. در طرح جدید و به‌همت ستاد بازسازی عتبات و عالیات برای توسعه این مکان سه طبقه در نظر گرفته شده تا ظرفیت کافی برای زیارت زائران فراهم شود. بر این اساس، دو طبقه به‌عنوان زیارتگاه اصلی و یک طبقه به‌عنوان سرداب به شبستان حرم امام حسین(ع) متصل خواهد شد.

با توجه به شیوع کرونا و قرنطینه کربلا عملیات توسعه حرم امام حسین(ع) به‌همت مهندسان و کارگران ایرانی تعطیل نشده و با استفاده از این فرصت نیز ستون‌های مقام تل زینبیه آماده شده و در حال برافراشتن است.

تمامی برنامه‌ها و طرح‌های توسعه اعتاب مقدسه عراق متوقف شده و تنها در کربلا طرح توسعه حرم حسینی و احداث صحن حضرت زینب‌(س) در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha