برگزاری حضوری مسابقات قرآن مشهد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
کد خبر: 3910881
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

برگزاری حضوری مسابقات قرآن مشهد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مشهد گفت: همه ساله بیشترین رتبه‌های برتر توسط متسابقان مشهدی کسب می‌شود، لذا این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت و اذان حضوری پیش‌بینی و در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی حضور متسابقان زمانبندی شده است.

برگزاری حضوری مسابقات قرآن مشهد با رعایت پروتکل‌های بهداشتیحجت‌الاسلام محمد صفرپور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مشهد، امروز 26 تیرماه، در حاشیه برگزاری مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم شهرستان مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های اذان، ترتیل و قرائت به صورت حضوری و در سایر رشته‌ها از جمله تفسیر و دعاخوانی به صورت غیرحضوری از امروز آغاز شده و تا شامگاه جمعه 27 تیرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: تعداد شرکت‌کنندگان در بخش بانوان 170 نفر و در بخش آقایان 160 نفر بود که در مرحله مقدماتی این تعداد از متسابقان با هم رقابت کردند و آن دسته از متسابقان که نمره حد نصاب را کسب کردند به این مرحله راه یافتند.

صفرپور عنوان کرد: متسابقان در بخش بانوان در حسینه نخودبریزها و در بخش آقایان در آستان مقدس امامزاده غیاث الدین(گنبد خشتی) طی این دو روز برای راهیابی به مرحله استانی رقابت خواهند کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مشهد تصریح کرد: در این دوره از مسابقات قرآن کریم اوقاف 22 داور به تفکیک 10 داور از داوران برجسته بین‌المللی و کشوری در بخش آقایان از جمله استاد هاشم روغنی، استاد حکیم باشی و... و 12 داور خانم در بخش بانوان قضاوت را عهده‌دار هستند.

وی علت برگزاری حضوری این دوره از مسابقات در برخی از رشته‌ها را حساسیت موجود در خصوص ارزیابی سطح متسابقان مشهدی عنوان کرد و گفت: این دوره از مسابقات در کلیه شهرستان‌های خراسان رضوی به جز مشهد و طرقبه شاندیز به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اما از آنجا که همه ساله بیشتر متسابقین مشهدی حائز رتبه‌های برتر در سطح استان و کشور می‌شوند، لذا برنامه‌ریزی شد تا این مسابقات در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت و اذان به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

صفرپور خاطرنشان کرد: در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقرر شد تا زمانبندی برای حضور متسابقان پیش‌بینی شود و متسابقان در ساعات مقرر برای مسابقات حضور پیدا کنند، در این راستا هر 40 دقیقه هشت نفر پذیرش و پس از ارائه مسابقه ملزم به ترک مکان مسابقات هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مشهد اضافه کرد: مسابقات در رشته حفظ و بخشی از رشته قرائت امروز و فردا در رشته قرائت و ترتیل برگزار و نفرات راه یافته به مرحله استانی همزمان با شنبه 29 تیرماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha