تشریح اقدامات «گروه جهادی غدیر» به مناسبت عید غدیر در ایام کرونایی
کد خبر: 3915221
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

تشریح اقدامات «گروه جهادی غدیر» به مناسبت عید غدیر در ایام کرونایی

مسئول روابط عمومی گروه جهادی در خراسان رضوی غدیر برنامه‌ها و اقدامات ویژه این نهاد را در ایام کرونایی، به مناسبت به عید غدیر، تشریح کرد.

تشریح اقدامات «گروه جهادی غدیر» به مناسبت عید غدیر در ایام کروناییبه گزارش ایکنا، مهدی عنایتی، مسئول روابط عمومی گروه جهادی غدیر در خراسان رضوی، در تشریح برنامه‌های این گروه جهادی اظهار کرد: گروه جهادی غدیر از سال 86 کار فرهنگی، هنری و مذهبی خود را آغاز کرد و تا امروز هم فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد و با جان و دل، پای این عید بزرگ ایستاده است.

وی ادامه داد: کاری که گروه جهادی ما را با سایر گروه‌های جهادی متفاوت کرده، این است که اعضای گروه ما، از روز اولی که وارد حوزه کار جهادی شدند، بنا به دستور مقام معظم رهبری که فرمودند کار جهادی باید تمیز باشد، اعضای گروه ما نیز این امر را در دستور کار خود قرار دادند که یک کار تمیز فرهنگی را ارائه دهند.

مسئول روابط عمومی گروه جهادی غدیر در خراسان رضوی ادامه داد: از این رو اعضای گروه جهادی ما در حوزه استراتژی وارد شدند و یک استراتژی خوب و به روز فرهنگی را برای مجموعه نوشتند و تا امروز هم بر طبق این استراتژی طراحی شده، کار خود را انجام داده و همچنان هم ادامه می‌دهند.

عنایتی با اشاره به پروژه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام نیز عنوان کرد: مجموعه ما در نظر دارد که حدود 12 پروژه در حوزه غدیر انجام دهد که همه این پروژه‌ها در حوزه دانشجویی است و دانشجویان هستند که در مشهد و سایر شهرها تلاش می‌کنند تا این پیام را به سراسر ایران ‌برسانند و با پروژه‌های مختلف دیگر، اتفاق خوبی را در جامعه ایران رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد و در سال‌های گذشته نیز آن را انجام می‌دادیم این بود که دانشجویان برای عیادت بیماران به بیمارستان‌ها می‌رفتند و از کادر درمان و پزشکان نیز تقدیر و به آن‌ها هدایایی را تقدیم می‌کردند و عید بزرگ غدیر را نیز تبریک می‌گفتند که در حقیقت این کار باعث می‌شد که کادر درمان و همچنین بیماران از روحیه بالایی بهره‌مند شوند.

مسئول روابط عمومی گروه جهادی غدیر در خراسان رضوی گفت: البته امسال هم در ایام کرونا این کار را تعطیل نکردیم، زیرا با توجه به اینکه این روزها کادر درمان در این شرایط خاص که در خط مقدم بیماری کرونا هستند و نیاز به روحیه دارند، از این رو دانشجویان و اعضای گروه جهادی ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد فضایی شدند و از آن‌ها تقدیر و تشکر کردند و پیام گرم و صمیمانه مردم را به آن‌ها رساندند و سعی کردند تا با این کار انرژی مضاعفی را به آن‌ها منتقل کنند.

عنایتی اظهار کرد: پروژه بعدی که حدود 4 سال است که در این گروه جهادی انجام می‌شود، پروژه «تا کسی بیاید» است که در این پروژه از تاکسیرانان می‌خواهیم که از بیان خود و از فرصتی که در فضای خودروی خود، ایجاد می‌شود استفاده کنند و این پیام عید بزرگ را به مسافران خود برسانند و هدیه‌ای را نیز تقدیم مسافران خود کنند. همچنین از آن‌ها ‌خواستی تاکسی خود را آذین‌بندی کرده تا یکپارچگی و یکدستی در شهر مشهد رخ دهد که با این کار به نوعی، شور و انرژی مثبتی در شهرمان جاری شود.

وی به پروژه دیگری با نام «پزشکان» اشاره کرد و گفت: در این پروژه اقدامی که انجام دادیم این بود که برخی از پزشکانی که سال‌هاست در حوزه درمان فعالیت می‌کنند و دغدغه فرهنگی و غدیری دارند را در اتاق گروه جهادی خود جمع کردیم و از آن‌ها خواستیم تا این دغدغه خود را با بیماران خود به اشتراک بگذارند، چرا که آن‌ها به دلیل اینکه مخاطبان خاصی دارند، بر همین اساس کلامشان می‌تواند بر روی مخاطبانشان اثر ویژه‌ای داشته باشد که در این راستا المان‌های ویژه‌ای را نیز طراحی کردیم و به دستشان رساندیم و آن‌ها هم با جان و دل این المان‌ها را به بیمارانشان هدیه کردند.

مسئول روابط عمومی گروه جهادی غدیر در خراسان رضوی اضافه کرد: در واقع این کار به نوعی تاثیر بسزایی هم در سلامت روح و هم جسم بیماران داشته باشد و باعث می‌شد که بیماران هم یک پیام و انرژی مثبتی را از پزشکانی که مورد قبولشان است دریافت کنند. این کار با توجه به اینکه در سال‌های گذشته انجام می‌شد، اما با وجود شرایط کرونایی امسال هم انجام می‌شود.

عنایتی تاکید کرد: این اتفاق ویژه نه تنها در مشهد بلکه در سایر شهرهای کشور نیز صورت می‌گیرد و پزشکان از شهرهای دیگر علاقه‌مند شدند که در این پروژه شرکت کنند و این فضا را و این انرژی مثبت غدیری را در سراسر ایران پخش کنند.
وی عنوان کرد: مجموعه ما به دلیل اینکه با پتانسیل اجتماعی در جامعه صورت می‌گیرد و جریان‌ساز است و باعث شده که بسیاری از مردم به این سمت سوق پیدا کنند و در این اتفاقات تاثیرگذار خود را به نوعی سهیم کنند و بیایند و با ما همکاری کنند و در پروژه‌های در نظر گرفته شده نیز ما را حمایت کنند تا باعث جریان‌سازی این گونه اقدامات در سراسر کشورمان شود.

انتهای پیام
captcha