ضرورت پرداختن به موضوع سبک زندگی قرآنی در برنامه‌های محرم و صفر
کد خبر: 3915719
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
حجت‌الاسلام والمسلمین قمی تصریح کرد؛

ضرورت پرداختن به موضوع سبک زندگی قرآنی در برنامه‌های محرم و صفر

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی مقوله‌ای سرنوشت‌ساز است، گفت: از فرصت محرم برای ترویج سبک زندگی قرآنی استفاده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، با تأکید بر ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی و پرداختن آن در ماه محرم و صفر، گفت: امسال به دلیل خاص بودن شرایط، وظایف متفاوت و جدیدی را در سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به سال‌های قبل برعهده داریم.
 
وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان عضوی از ستاد ملی کرونا مسئولیت کارگروه برگزاری مراسم محرم و صفر ۱۴۴۲ و جمع‌آوری و بررسی نظرات نخبگان و صاحب‌نظران این حوزه مانند وعاظ، شعرا و مداحان را برعهده دارد که با توجه به این مسئله موضوع شیوه و ضرورت پرداختن به سبک زندگی را نیز در برنامه‌‌های محرم و صفر مورد تأکید قرار داده‌ایم. از طرف دفتر مقام معظم رهبری نیز سازمان تبلیغات اسلامی، مسئول هماهنگی‌های مراسم محرم و صفر است.

عضو شورالی عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی مقوله‌ای سرنوشت‌ساز است و ما یک‌قدم از اینکه سبک زندکی ایرانی‌مان باید قرآنی هم باشد، نباید کوتاه بیاییم، گفت: از فرصت محرم که یکی از شاخصه‌های سبک زندگی ایرانی و اسلامی است در ترویج سبک زندگی قرآنی استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اساساً باید بدانیم چه بهره‌هایی می‌توانیم از فرصت محرم برای ترویج سبک زندگی قرآنی بگیریم، گفت: برای ترویج این مسئله موضوع مواسات، تعاون، کمک به محرومان و احسان را در محرم دنبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، با بیان اینکه اساس روضه‌های محرمی، خانواده است، تصریح کرد: محرم نشان دهنده معارفی است که در جریان نمایش ایثار و ازخودگذشتگی خانواده‌هایی رخ داد که با همدیگر مسیری را رفتند و همه با هم مشارکت کردند تا به یک هدف والا دست پیدا کنند؛ لذا الهام‌هایی که از معارف عاشورایی می‌گیریم حتماً می‌تواند سرنوشت سبک زندگی ما را به سمت تعالی و تحول پیش ببرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه سبک زندگی، از اهمیت به سزایی برخوردار است و نباید در حاشیه قرار گیرد، اظهار کرد: ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و از وظایف مهم ماست؛ چراکه در خصوص لزوم توجه جدی به تبلیغ و تربیت دینی که سبک زندگی متأثر از آنهاست، احادیث و روایات فراوان داریم و اگر این دو اهمیت نداشت واقعه کربلا رخ نمی‌داد.

وی با اشاره به اینکه قرآن جهت‌دهنده سبک زندگی است، گفت: ایمان و عمل هر کدام نیمی از اسلام هستند و به هر میزان که ایمان و معنویت با عمل به مبانی و دستورات قرآنی افزایش پیدا کند، شاهد رونق سبک زندگی قرآنی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.
انتهای پیام
captcha