علل افزایش خشونت در جامعه را بررسی و تحلیل شود
کد خبر: 3916410
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

علل افزایش خشونت در جامعه را بررسی و تحلیل شود

فرمانده نیروی انتظامی سبزوار با درخواست از اساتید دانشگاهی و مجامع علمی برای بررسی علل خشونت در جامعه گفت: افزایش خشونت و جرائم رشد غیر علمی دارد.

علل افزایش خشونت در جامعه را بررسی و تحلیل کنید.به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین بیات، مختاری فرمانده انتظامی سبزوار امروز 23 مردادماه در مراسم تحلیل از خبرنگاران رسانه‌های مختلف و مدیران آنها در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سبزوار با اشاره به افزایش خشونت در جامعه اظهار کرد: از نظر علمی و تحلیل‌های به دست آمده این افزایش خشونت غیرمنطقی و غیرعلمی است.

وی ادامه داد: در حالی که انتظار داریم در دوران کرونا رفت‌وآمدها و تردد بسیاری از مردم کم شده و عملا باید آمار کاهش جرم داشته باشیم اما از نظر شدت خشونت افزایش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی سبزوار تصریح کرد: برخی افراد این خشونت در جامعه را به مسائل اقتصادی ارتباط می‌دهند در حالی که معتقد هستم کرونا یکی از عوامل موثر در خشونت‌ها و نزاع‌ها به ویژه در خانواده‌ها است افزود: در ایامی که باید با تعطیلی بسیاری از مراکز تجمع مردمی و مراسم‌ها تعطیل شده است، کاهش جرم داشته باشیم اما در تماس مردم با ۱۱۰ و درخواست کمک از نیروی انتظامی ۱۵درصد رشد داشته‌ایم.

بیات مختاری با بیان اینکه در افق ۱۴۰۰ پاسخگویی به تماس تلفنی ۱۱۰ به صورت کشوری خواهد شد، عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل استانی شدن و بی‌اطلاعی از برخی از مسیرها توسط اپراتورها در تماس‌های مردمی زمان برای حضور ما در تماس نزاع‌های دسته‌جمعی که باید پلیس هرچه زودتر در محل حاضر باشد، کمی بیشتر شده است.

خاتمه یافتن ۸۰درصد پرونده‌ها با صلح و سازش

وی با اشاره به همکاری مطلوب بسیج و ایجاد گشت رضویون که کمک زیادی به نیروی انتظامی کرده و در کاهش جرم موثر بوده است، خاطرنشان کرد: با همکاری خوب قوه قضائیه و دادگستری‌ها ۸۰درصد پرونده‌های تشکیل شده با ارائه مشاوره به صورت صلح و سازش طرفین حل شده و خاتمه یافته است، همچنین در کشفیات سرقت‌ها رشد ۶.۶درصدی داشتیم.

انتهای پیام
captcha