آموزش طلاب مؤسسه آموزش عالی معصومیه از طریق سامانه «مدرس»
کد خبر: 3928237
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
معاون آموزشی موسسه آموزش عالی معصومیه خواهران:

آموزش طلاب مؤسسه آموزش عالی معصومیه از طریق سامانه «مدرس»

معاون آموزشی مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران گفت: کلاس‌های طلاب در سامانه مَدرَس و با توجه به پشتیبانی مرکز فناوری و اطلاعات مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران آغاز به کار کرد.

فاطمه محمدی، معاون آموزشی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران

فاطمه محمدی، معاون آموزشی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، در گفت‌وگو با ایکنا، در تشریح فعالیت‌های آموزشی مؤسسه در بستر فضای مجازی اظهار کرد: کلاس‌های مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران در سه مقطع سطح دو، سه و چهار به طور رسمی از تاریخ ۱۵ شهریور آغاز به کار کرد. بستر این کلاس‌ها در سامانه مَدرَس و با توجه به پشتیبانی مرکز فناوری و اطلاعات مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران آغاز به کار کرد.

وی افزود: به طوری که تمام کلاس‌های آموزشی زنده و برخط است، همچنین سامانه به طور اتوماتیک کلاس‌ها را ضبط می‌کند و طلاب می‌توانند به صورت آفلاین دروس از دروس ضبط شده استفاده کنند. یکی دیگر از ظرفیت‌های این سامانه، ثبت حضور و غیاب طلاب به صورت اتوماتیک است و حتی اگر یک دقیقه از کلاس خارج و وارد شوند این تردد نیز ضبط می‌شود.

محمدی با بیان اینکه زمان برگزار کلاس‌ها به صورت روزانه و برای سطوح مختلف، متنوع است، بیان کرد: در سطح سه از شنبه تا سه شنبه، در سطح چهار روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه و سطح دو از شنبه تا پنج شنبه کلاس برقرار است. تعداد کلاس‌ها روزانه برای سطح چهار ۲۰ کلاس، سطح سه ۳۰ کلاس و برای سطح ۲ تعداد ۱۴ کلاس یا ماده درسی برگزار می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: برخی از اساتید از منزل به صورت آنلاین وارد تدریس می‌شوند و برخی با حضور در مؤسسه و از امکانات مؤسسه برای تدریس مجازی استفاده می‌کنند. حضور طلاب با توجه شرایط کرونایی در مؤسسه از ابتدای ترم تاکنون اختیاری بوده است، به طوری که تمامی آموزش‌ها از همان ابتدا از طریق سیستم رایانه‌ای برنامه‌ریزی شده است، اما هفته آخر که وضعیت قم قرمز و فوق قرمز شد، مؤسسه در اطلاعیه‌ای حضور طلاب را در مجموعه ممنوع اعلام کرد و البته اساتید همچنان در روش تدریس از منزل یا مؤسسه مختار هستند.

محمدی عنوان کرد: با توجه به اینکه تعداد کلاس‌ها زیاد است و روزانه ممکن بود ۵۰ کلاس داشته باشیم و سیستم مجازی مَدرَس ابتدا با اختلالاتی مواجه شد مجبور شدیم برخی از کلاس‌ها را به طور موقت در سامانه دیگری به نام «LMS» که با پشتیبانی مرکز فناوری و اطلاعات دفتر تبلیغات اداره می‌شود، دایر کنیم تا با جابجایی سِروِر برخی از کلاس‌ها، بار کمتری به سامانه مَدرَس وارد شود. در مؤسسه ۲ مهندس و ۶ نفر کادر برای پشتیبانی کلاس‌های مَدرَس دائم حضور دارند تا در صورت بروز مشکلات فنی برای طلاب، به آن رسیدگی کنند.

 

انتهای پیام
captcha