حمایت مجمع عمومی از نظر جامعه مدرسین در محکومیت سخنان سید‌کمال حیدری
کد خبر: 3933350
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲

حمایت مجمع عمومی از نظر جامعه مدرسین در محکومیت سخنان سید‌کمال حیدری

مجمع عمومی جامعه مدرسین با صدور اطلاعیه‌ای از بیانیه و اعلام نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص سخنان آقای سید‌کمال حیدری حمایت کرد.

به گزارش ایکنا، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای از بیانیه و اعلام نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص سخنان آقای سید‌کمال حیدری حمایت کرده است. متن این بیانیه را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم
چندی است، شخصی منتسب به حوزه‌های علمیه به نام آقای سیدکمال حیدری، با بیانات سست و القاء شبهات و زیر سؤال بردن مبانی و محکمات معارف و اندیشه‌ اسلامی و طرح مباحث اختلاف‌انگیز میان مسلمانان در فضای رسانه‌ای، موجبات سوء استفاده دشمنان و کینه‌توزان به اسلام و مسلمین را فراهم ساخته است.

سخنان بی‌اساس و ضعیف ایشان در آستانه هفته وحدت و در زمانی گفته و توسط رسانه‌های معاند به آن دامن زده می‌شود که استکبار جهانی و فریبکاران غرب تمام تلاش خود را در جهت اسلام‌هراسی و خدشه در اعتقادات اسلامی، بکار بسته‌اند؛ همراهی مقامات رسمی کشور‌های غربی با افراط‌گرایان اسلام‌ستیز در انواع اهانت‌ها به دین مقدس و مبین اسلام، قران کریم و پیامبر اعظم «صلی الله علیه و آله» نشان از فتنه‌انگیزی در میان پیروان ادیان توحیدی، امت اسلامی و اختلاف میان پیروان مذاهب اسلامی دارد، که سخنان سید‌کمال حیدری در راستا و کمک به بر افروختن این آتش فتنه، صورت گرفته است.

بر همین اساس، جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم با توجه به تعهد و صیانت از ارزش‌های اصیل اسلامی و اصول انقلاب اسلامی و دفاع از مبانی و معارف اسلامی و آراء و اندیشه‌های فقهای عظیم‌الشأن در ادوار مختلف، با صدور بیانیه‌ای قاطع و روشنگرانه، ضمن رد و محکوم نمودن سخنان سیدکمال حیدری، ملت مؤمن ایران اسلامی و دیگر کشور‌ها را به لزوم هوشیاری نسبت به اینگونه سخنان بی‌اساس و القاء شبهات، هشدار و همگان را به وحدت اسلامی دعوت نمود.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن حمایت کامل از بیانیه جامعه مدرسین، اعلام می‌دارد: سخنان آقای سید‌کمال حیدری هیچ نسبتی با معارف اسلامی، مبانی تقریب مذاهب اسلامی، وحدت جهان اسلام و اتحاد مسلمین ندارد و سخنان فتنه‌انگیزانه ایشان، همراهی و همنوایی با دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین می‌باشد.

والسلام علی من اتبع الهدیٰ
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
آبان ماه ۱۳۹۹

انتهای پیام
captcha