نظام‌نامه آموزش قرآن حوزه خواهران تصویب شد
کد خبر: 3936304
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲

نظام‌نامه آموزش قرآن حوزه خواهران تصویب شد

دبیر علمی گروه قرآن مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از تصویب نظام‌نامه آموزش قرآن سطح دو حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

نظام‌نامه آموزش قرآن حوزه خواهران تصویب شدزینب بهجت‎‌پور، دبیر علمی گروه قرآن مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در گفت‌وگو با ایکنا از تصویب نظام‌نامه آموزش قرآن سطح دو حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و گفت: پس از گذراندن مراحل و فرایند تدوین نظام‌نامه آموزش جامع قرآن کریم، در تاریخ 22 آبان، نسخه نهایی نظام‌نامه، تصویب و توسط اعضا و کارشناسان گروه علمی قرآن ثبت و به امضا رسید.

وی افزود: این نظام نامه با هدف نظام بخشی و در راستای تحقق اهداف قرآنی سطح دو از سوی گروه علمی قرآن حوزه خواهران تدوین شده است و در این راستا دروس قرآنی سطح دو مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت.

به گفته بهجت‌پور، حجج اسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی، صالح قنادی، سیدجعفر حق‌شناس، حسین اسدی و نفیسه فقیهی مقدس در کار بازنگری این دروس با حوزه خواهران همکاری داشته‌اند.

دبیر گروه علمی قرآن افزود: این گروه فعالیت خود را زیر نظر حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، نویسنده تفسیر همگام با وحی و مدیر حوزه خواهران از 17 شهریور 97 آغاز و پس از 16 جلسه شورای علمی و جلسات کارگروه، نظام‌نامه را نهایی کرده است.

بهجت‌پور در ادامه بیان کرد: تعداد واحدهای آموزشی حوزه­‌های علمیه خواهران در مقطع سطح دو، 190 واحد (متشکل از 170 واحد الزامی، و 20 واحدی اقتضائی) است که مدارس هر استان می‌توانند با توجه به اقتضائات و شرایط و وضعیت علمی مورد نیاز طلاب مدرسه خود، 20 واحد از مجموعه‎های پیشنهادی تدوین شده گروه‌­های علمی را انتخاب کنند.

دبیر گروه علمی قرآن حوزه خواهران تصریح کرد: در این نظام‌نامه بر اساس مدل جدید واحدهای درسی دروس سطح دو حوزه، از مجموع 190 واحد درسی که طلاب دوره عمومی آموزش می‎گذرانند، 20 واحد مربوط به دروس الزامی قرآن است. البته محتوای قرآنی در سایر دروس مانند اخلاق، تاریخ و فقه نیز اشراب شده است.

بهجت‌پور افزود: نظام‌نامه دروس قرآنی الزامی و اقتضائی سطح دو پس از امضای شورای علمی گروه قرآن جهت اجرا به معاونت آموزش ابلاغ شده است.

انتهای پیام
captcha