قرارگاه عملیاتی حاج قاسم حضور نیروهای مکتبی در کمک به مردم را تسهیل می‌کند
کد خبر: 3938604
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹

قرارگاه عملیاتی حاج قاسم حضور نیروهای مکتبی در کمک به مردم را تسهیل می‌کند

در جلسه هماهنگی ستادهای عملیاتی مردمی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بر لزوم تسهیل حضور مردم در میدان مقابله با کرونا و کمک مردم به مردم در این بحران تأکید شد.

به گزارش ایکنا، جلسه هماهنگی ستادهای عملیاتی مردمی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی امروز سه‌شنبه 11 آذر‌ماه با حضور مسئولان دستگاه‌ها و نهادها و با هدف تسهیل‌گری اقدامات مردمی جهت مدیریت مشکلات کرونا به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه هدف این جلسات هم‌افزایی مؤثر برای تسهیل حضور مردم در میدان کمک به مردم است، گفت: موج سوم حضور جوانان و نیروهای مکتبی را برای مقابله با کرونا بعد از سخنان مقام معظم رهبری شاهد هستیم و موظفیم اقداماتی برای تسهیل و هماهنگی این حضور انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه بنیاد خاتم‌الاوصیا(ص) در حال هماهنگی بخش‌های مختلف سازمان تبلیغات اسلامی و بخش‌های مردمی این نهاد است، گفت: باید موانع حضور نیروهای مردمی و مکتبی در خدمت به عموم مردم برداشته شود.

در ادامه سیداحمد عبودتیان، مدیرعامل بنیاد خاتم الاوصیا(ص) ادامه داد: به پیشنهاد حجت‌الاسلام قمی، شبکه‌های مردمی و نهادهای دارای شبکه‌های مردمی سازمان تبلیغات اسلامی از 17 ربیع‌الاول دور هم جمع شدیم تا به دعوت مقام معظم رهبری، عرصه را برای حضور مردم و خدمت مردم به مردم فراهم کنیم. سخنان مقام معظم رهبری نویدبخش رضایت ایشان از اقدامات صورت گرفته در دور اول و دوم خدمات است.

وی ادامه داد: در دور اول و دوم، اقدامات صورت گرفته برای کمک به مردم در ایام کرونا انسجام نداشت و به صورت پراکنده صورت می‌گرفت. همچنین بر محور نیازهایی بود که ستاد ملی کرونا اعلام می‌کرد.

9 محور مهم عملیات شهید سلیمانی

وی با اشاره به مهمترین محورهای عملیات شهید سلیمانی، اظهار کرد: جریان استغفار و دعا و استغاثه جمعی، جریان همدلی علی الخصوص در بحث معیشت و مواسات، جریان مدافعان سلامت و مساعدت در حوزه بهداشت و درمان و امدادرسانی و نقاهتگاه، جریان آموزش همگانی به صورت محله محور و چهره به چهره، جریان پویش به یاد حاج قاسم و تبیین و ترویج مکتب سلیمانی، جریان مطالبه‌گری و پای‌کار آوردن مسئولان، جریان تسهیل‌گری و آموزش در حوزه اشتغال، جریان روایت جهاد و جریان تعلیم و تربیت دانش‌آموزان عقب افتاده از تحصیل و محروم از جمله محورهای عملیات شهید سلیمانی است.

عبودتیان با تذکر به این مسئله که جهاد عظیمی که مقام معظم رهبری در این خصوص مطالبه کرده بودند، هنوز محقق نشده است، گفت: برای مقابله با آسیب‌های ناشی از کرونا، ستادهای مردمی در همه شهرها تشکیل شده است. این شبکه‌های مردمی آمادگی توزیع کمک‌ها به نیازمندان را دارند. البته فعالیت آنها نیازمند تسهیل است و بعضاً نیاز به مکانی برای انجام فعالیت‌های خود دارند که نهادهای حاضر در این جلسه می‌توانند امکانات خود را در اختیار این مجموعه‌های مردمی قرار دهند.

راه‌اندازی پویش «به یاد حاج قاسم»

وی از راه‌اندازی پویش «به یاد حاج قاسم» خبر داد و گفت: در این پویش، از همه مردم دعوت می‌شود هر کسی هر کاری که می‌تواند به نیت تکریم حاج قاسم سلیمانی انجام دهد.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به اقدامات سازمان اوقاف طی شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: علی‌رغم بی‌مهری‌های صورت گرفته، مراسم محرم امسال را به خوبی برگزار کردیم و محرم ماندگاری شد. طی این مدت، یک میلیون و 205 هزار بسته معیشتی در هفت مرحله بین نیازمندان توزیع شده که به زودی مرحله هشتم آن نیز اجرا می‌شود.

وی از اجرای طرح شهید سلیمانی از هفته بسیج خبر داد و گفت: چون در محرم سال جاری امکان برگزاری عزاداری و اطعام نبود، موقوفاتی که به نیت عزاداری و اطعام وجود داشت، صرف تهیه بسته‌های ارزاق شد و در محل بسته‌بندی سبدهای ارزاق نیز روضه‌خوانی  برگزار شد تا به نیت واقفان عمل شود.

زائرسراهای امامزادگان به عنوان نقاهتگاه در اختیار اورژانس قرار می‌گیرد

حجت‌الاسلام عادل از انعقاد تفاهم‌نامه با اورژانس کشور خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، زائرسراهای امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان نقاهتگاه در اختیار اورژانس قرار می‌گیرد، در صورت نیاز نیز شبستان‌های بقاع متبرکه به محل نگه‌داری و پرستاری از بیماران اختصاص پیدا می‌کند.

وی از فعالیت مبلغین در 750 کانال امامزادگان با 200 هزار عضو نیز خبر داد.

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز خواستار آسیب‌شناسی مشکلات موجود در حوزه کمک‌رسانی و نحوه جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی شد و گفت: نیازها باید به صورت خُرد و دقیق مشخص و هر نهاد مسئولیت جمع‌آوری کمک‌های مردمی و رفع یک مشکل را داشته باشد.

حجت‌الاسلام امرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای در اختیار قرار دادن مراکز فرهنگی شهرداری تهران و نیروهای خوب این مجموعه جهت کمک به عملیات شهید سلیمانی خبر داد و اعلام کرد: باید عملکردها در قالب یک سازمان و به صورت منسجم انجام شود.

وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای مددجویان این سازمان طی شیوع کرونا ارائه کرد و ضمن قدردانی از کمک بنیاد مستضعفان به این سازمان، گفت: چهار میلیون خانوار پشت نوبت دریافت خدمات از بهزیستی و کمیته امداد هستند که در این زمینه نیازمند کمک هستیم.

به گزارش ایکنا؛ پس از تبادل نظر شرکت‌کنندگان در جلسه عملیات شهید سلیمانی، حجت‌الاسلام قمی بر لزوم پشتیبانی و هم‌افزایی برای حضور هر چه بیشتر مردم در میدان کمک به عموم مردم در مسئله کرونا تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha