آیت‌الله محمد یزدی دار فانی را وداع گفت
کد خبر: 3940038
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

آیت‌الله محمد یزدی دار فانی را وداع گفت

آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، پس از یک عمر مجاهده علمی و سیاسی درگذشت. مراسم تشییع پیکر مطهر ایشان ساعت 16 امروز از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، در 89 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

مراسم تشییع پیکر مطهر ایشان امروز، چهارشنبه، ساعت 16 از مقابل مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

آیت‌الله محمد یزدی در سال ۱۳۱۰ به دنیا آمد. تحصیلات خود را ابتدا در محضر پدر با فراگیری زبان فارسی آغاز کرد و پس از آن، عازم مکتب‌خانه شد؛ پس از گذراندن دوره مکتب، برای گذراندن کلاس چهارم آن نظام آموزشی، به نخستین مدرسه‌ای که در اصفهان به سبک جدید تأسیس شده بود و یکی از روحانیون که با پدر او نیز سابقه دوستی داشت، رفت.

ایشان در بدو ورود به قم، در مدرسه فیضیه مستقر شد. در آن زمان، آیت‌الله بروجردی از برخی طلاب به سبب آشنایی با میزان توانایی علمی آنان، امتحان به عمل می‌آورد. وی با شرکت در دروس سطح، کتاب‌های رسائل، مکاسب و کفایة‌الاصول را به خوبی فراگرفت و در درس خارج علمای بزرگ حوزه، از جمله آیت‌الله بروجردی (ره) و امام خمینی (ره) شرکت کرد.

تلاش علمی ایشان در آن سال‌ها باعث شد تا بتواند از حضرت امام خمینی(ره) اجازه‌نامه اجتهاد دریافت کند. وی در درس خارج علمای بزرگی همچون آیت‌الله بروجردی(ره)، آیت‌الله اراکی، آیت‌الله شیخ محمدتقی آملی، آیت‌الله شاهرودی و نیز یک دوره کامل در درس خارج امام خمینی(ره) شرکت کرد. آیت‌الله یزدی پیش و پس از انقلاب در عرصه سیاسی فعال بود و خدمات زیادی را ارائه داد که مهمترین آن‌ها عضویت در چند دوره مجلس خبرگان رهبری، دو دوره ریاست قوه قضائیه و عضویت در شورای نگهبان بود.
 
خبرگزاری ایکنا رحلت این عالم روحانی را به خانواده ایشان و جامعه علمی و حوزوی تسلیت می‌گوید.
انتهای پیام
captcha