تشریح ویژه‌ برنامه‌های دهه فجر در خراسان رضوی
کد خبر: 3950296
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

تشریح ویژه‌ برنامه‌های دهه فجر در خراسان رضوی

رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ویژه برنامه‌های ایام الله دهه فجر در استان را تشریح کرد.

ویژه‌ برنامه‌های دهه فجر در خراسان رضوی اعلام شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدمحمد سلطانی، رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، امروز، هشتم بهمن‌ در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های دهه فجر در  دفتر این شورا با اشاره به شعار محوری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با عنوان «انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار»، اظهار کرد: ستاد دهه فجر در مرکز استان و همه شهرستان‌های استان تشکیل و 28 کارگروه این ستاد فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون 6 جلسه ستاد با حضور مسئولان کارگروه‌ها برگزار شده و  برنامه‌های آنها  اعلام و در مجموع تعداد 8000 عنوان و 15‌هزار برنامه شامل برنامه‌های فرهنگی و هنری، افتتاحیه، ورزشی، نمایشگاه، بصیرتی، جشن‌های ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، شب شعر، تجلیل از خانواده شهدا، پیشکسوتان انقلاب اسلامی، ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، تبیین گام دوم انقلاب، کمک‌های معیشتی، جشنواره استانی دفاع مقدس، اهدای 181 سری جهیزیه و... تدارک دیده شده است.

سلطانی  بیان کرد: مراسم بزرگداشت یوم الله 12بهمن‌ماه سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی از ساعت 8.30 تا 9.30 صبح با چیدمان صندلی و رعایت فاصله ‌اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی در عرصه میدان شهدا با رژه موتوری نیروهای مسلح از فرودگاه تا میدان شهدا و حضور مدیران کل دوایر دولتی استان و جمعی از دانش‌آموزان برگزار و معتمدیان استاندار خراسان رضوی،  برای ایراد سخنرانی دعوت شده است، همچنین زنگ انقلاب در مدارس استان به صورت مجازی نواخته خواهد شد.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: مراسم عطرافشانی گلزار شهدا در بعدازظهر روز پنجشنبه 16بهمن‌ماه، همزمان در سراسر استان و در مشهد و در بهشت‌رضا(ع)، حرم مطهر رضوی، خواجه ربیع و جبل‌النور کوهسنگی برگزار و بنیاد شهید و امور ایثارگران هماهنگی لازم با دانشگاه علوم پزشکی جهت اجرای شیوه‌نامه‌های ستاد کرونای استان را انجام می‎دهد، همچنین عطرافشانی مزار سه شهید انقلاب اسلامی که در محله پورسینا واقع در منطقه ساختمان مدفون است، با همکاری امور مساجد و مسجد جامع پورسینا از دیگر برنامه‎ها در این ایام است.

وی تصریح کرد: مراسم بزرگداشت یوم‌الله 22بهمن‌ماه در همه شهرستان‌های استان به‌صورت رژه‌ خودرویی از ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد، این مراسم در مشهد در میدان 15خردادماه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

سلطانی بیان کرد: مراسم نورافشانی شب 22 بهمن‌ماه در 42 نقطه شهر مقدس مشهد توسط شهرداری و در همه شهرستان‌ها از سوی سپاه امام رضا(ع) در ساعت 20.45 انجام و بانک تکبیر در ساعت 21 شب 22 بهمن، همزمان در سراسر کشور از صداوسیمای استان و از مأذنه‌های آستان قدس رضوی و مساجد پخش خواهد شد.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان انقلاب اسلامی با در نظر گرفتن ملاحظات سال جاری در مشهد، طراحی، چاپ‌ و توزیع پوستر ویژه ایام‌الله دهه فجر  از سوی شورای‌ هماهنگی تبلیغات ‌اسلامی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: کنگره یادواره شهدای زن، زنان جانباز و آزاده استان در 8 بهمن در مشهد برگزار و اختتامیه آن 20 اسفندماه در تهران خواهد بود که در این رابطه تعداد 181جهیزیه به‌نام 181 شهیده زن استان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آماده می‌شود، همچنین با همکاری صداوسیمای استان در هفته بزرگداشت مقام مادر، برگزاری ویژه برنامه کارگاه آموزشی و پخش از سیمای خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

اکران تصاویر 97 شهید زن در سطح شهر

سلطانی بیان کرد: با عنایت به تقارن دهه‌فجر با هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، کارگروه مدیریت شهری و فضاسازی با هماهنگی کارگروه ایثارگران نسبت به اکران تصاویر 97 شهید زن مشهد از 8 بهمن در سطح شهر اقدام خواهند کرد.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: تهیه کلیپ‌های سه دقیقه‌ای از راویان انقلاب در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه موضوعی از تصاویر تأثیرگذار در عرصه میدان شهدا و میادین و تفریحگاه‌های اصلی، ساخت المان‌های انقلابی جهت بازدید شهروندان، تهیه عکس یادگاری و نورافشانی در 42 نقطه مشهد به‌نام چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شب 22 بهمن‌ماه، استفاده از پرده‌های مزین به نام بانوی بزرگ اسلام به‌همراه پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی، در دستور کار فعالیت‌های سال جاری شهرداری مشهد است.

وی اضافه کرد: تهیه 10 کلیپ کوتاه 20 ثانیه‌ای در رابطه با وقایع انقلاب که با شعارمحوری و نامگذاری ایام‌الله دهه فجر سال جاری همخوانی داشته باشد، از سوی صداوسیمای استان تهیه و ضمن پخش ازسیمای استان جهت پخش از تلویزیون‌های پیام‌رسان شهری در اختیار شهرداری مشهد قرار خواهد گرفت.

سلطانی افزود: همچنین صداوسیمای استان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به تهیه کلیپ‌های کوتاه از وصیت‌نامه شهدای استان و پخش قبل از اخبار سیمای استان اقدام خواهد کرد.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: مقرر شده است مسئولان کارگروه‌های ستاد نیز اجرای برنامه‌های محول را در فضای مجازی هم پیش‌بینی کنند، تا چنانچه تغییری در وضعیت استان بوجود آمد، در اجرا و برگزاری مراسم ستاد دهه فجر استان خللی ایجاد نشود.

وی اظهار کرد: با عنایت به اینکه امسال اغلب برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود، لذا با هماهنگی‌های به عمل آمده با کارگروه ‌مدیریت شهری و فضاسازی، بسیج، دانشجویی، مساجد و مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، برنامه‌ریزی اجرای سرود و برنامه‌های زنده در سطح شهر انجام خواهد شد.

سلطانی بیان کرد: کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزی، تاکنون پیش‎بینی 19 عنوان برنامه محتوایی با رویکرد دانش‌آموز محور و در موضوع تبیین اهداف انقلاب و نظام را در شبکه شاد و فضای مجازی، تشکل‌های فرهنگی شامل برگزاری گلبانک زنگ انقلاب به صورت مجازی در مدارس استان، دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز، برگزاری شب شعر، خوانش کتاب‌های انقلابی، برگزاری کرسی آزاداندیشی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در فضای مجازی و... پیش‌بینی کرده است.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: کمیته اصناف نیز تهیه و نصب پرچم جمهوری اسلامی مزین به نام حضرت فاطمه زهرا(س) برای نصب بر سردرب اتحادیه‌ها و مجتمع‌ها و واحدهای تجاری را آماده کرده است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی کمیته روستایی و عشایری با مسئولیت مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سطح استان به‌صورت مجازی در حال برگزاری است، گفت: کارگروه‌های نیروهای مسلح هماهنگی‌های لازم با نیروهای انتظامی و نظامی استان نسبت به برگزاری رژه موتوری در 12 و 22 بهمن، فعالیت 40 گروه در فضای مجازی، اعزام تیم‌های پزشکی به‌مناطق محروم، طرح محوری کمک‌های مؤمنانه، ضدعفونی مناطق حاشیه شهر، حضور گروه‌های رزم نواز در گلزار شهدا و آمادگی گروه چک و خنثی، تزئینات محیط‌های نظامی، شهرک‌ها، مرزها را انجام خواهد داد.

سلطانی با اشاره به فعالیت کارگروه دانشجویی عنوان کرد: این کارگروه فعالیت‌ها را بر مبنای مکتب شهید سلیمانی که شامل 12محور محتوایی اعم از مبارزات منطقی قبل از انقلاب، گزینش مردم‌سالاری در نظام سیاسی کشور، تدوین قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام، شعار ضدآمریکایی و ضدغربی، شعار وحدت اسلامی، مقاومت و عقب نشینی نکردن مقابل دشمنان، مدیریت دفاع مقدس از آغاز تا پایان جنگ، تعامل با دنیا بر اساس عزت، حکمت و مصلحت، شعار اعتماد به نفس و سیاست خوداتکایی، استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای، ارائه راه حل منطقی برای فلسطین و قدرت دفاعی و حضور منطقه‌ای شامل اجرای ده ویژه برنامه در ایام دهه فجر توسط 10 دانشگاه برتر استان به‌صورت حضوری و محدود با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و به‌صورت زنده در فضای مجازی، کرسی‌های آزاداندیشی و شب شعر دانشجویی در فضای مجازی، استفاده از گروه‌های نمایشی خیابانی و ... برگزار می‌کند.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: برنامه‌های کارگروه تقریب مذاهب اسلامی، در 12 عنوان پیش‌بینی و انجام خواهد شد که شامل مراسم دیدار و تکریم از خانواده شهدای اهل‌سنت، افتتاح پایگاه مقاومت بسیج در مساجد اهل‌سنت، اعزام 40 مبلغ اهل‌سنت به مساجد اهل تشییع و اهدای کمک‌های مؤمنانه است.

وی تصریح کرد: کارگروه کودک و نوجوان برنامه‌هایی در فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان شامل قصه‌گویی و اجرای نمایش از گام دوم انقلاب، به‌رنگ انقلاب، نامه‌ای از آن روزها در دست تهیه و اجرا دارد.

سلطانی افتتاح رسمی سامانه ارتباطات مردمی کمیته امداد درسطح استان را از دیگر برنامه‌های در این ایام برشمرد و گفت: این سامانه قابلیت ارتباط افراد تحت‌پوشش، خیران و اقشار مختلف مردم جهت طرح سؤالات و راهنمایی دارند و تابلوی شیشه‌ای که مربوط به ارتباط مدیران، معاونین و رؤسای شهرستان‌ها با جدول زمانی مشخص در ایام ‌الله دهه فجر است، به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین کارگروه قرآن نسبت به تهیه سرود جدید بر وزن «خمینی ای امام(ره)» و اجرا توسط نوجوانان اقدام کرده و در روز 12بهمن‌ماه در عرصه میدان شهدا و فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‎نژاد(ره) انجام می‌شود.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: راه‌اندازی کمک‌های مؤمنانه در ایام‌الله دهه فجر، آزادی 18زندانی غیرعمد، تهیه 18 جهیزیه، توزیع 18هزار غذای گرم بین مستمندان، تجلیل از 18 پیشکسوت، دیدار با خانواده شهدای هیئات مذهبی در سطح استان و اجرای برنامه‌های خودرویی و موتوری در 10 شب دهه فجر از برنامه‌های این کارگروه است.

انتهای پیام
captcha