لزوم مدیریت والدین بر حضور فرزندان در فضای مجازی برای تربیت نسل مهدوی
کد خبر: 3954718
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
استاد حوزه علمیه:

لزوم مدیریت والدین بر حضور فرزندان در فضای مجازی برای تربیت نسل مهدوی

استاد حوزه علمیه گفت: امروز اگر دنبال کادرسازی برای حضرت ولی عصر(عج) هستیم باید رسانه و فضای مجازی را بشناسیم و آن را در محیط خانواده مدیریت کنیم.

والدین برای پرورش نسل مهدوی حضور فرزندان را در فضای مجازی مدیریت کنندبه گزارش ایکنا از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌علیرضا تراشیون، کارشناس مباحث تربیتی در حوزه کودک و نوجوان، عصر چهارشنبه در جمع زائران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه یکی از وظایف منتظران احیاء قدرت واقعی خانواده بر اساس آیات و روایات است، اظهار کرد: این امر مسلم است که مدارس، مساجد و هیچ نهاد و اجتماع دیگری را نمی توانیم جایگزین خانه و خانواده کنیم و چون جایگاه خانواده مهم است بسیاری چشم دوختند تا این نظام را تضعیف کنند.

وی با تاکید بر اینکه شیطان می‌داند اگر خانواده تضعیف شود یارانش افزون می‌شوند، ادامه داد: امروز نهاد خانواده مزاحم های زیادی دارد که عملکرد آن را کاهش می‌دهد. یکی از این مزاحم‌ها که موضوع روز هم هست، رسانه‌ها در سطوح مختلف هستند که در امورات خانواده مداخله کرده و فضای خانه و خانواده را از مسیر اصلی دور می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروز با دو سبک زندگی مواجه هستیم، افزود: یکی از این سبک‌ها سبک زندگی اسلامی است که شیوه زندگی انسان را بر اساس یک فرهنگ دینی می‌چیند و عرضه می‌کند؛ در مقابل آن سبک زندگی مادی که امروز به سبک زندگی غربی مشهور شده وجود دارد که انسان را به رزق و برق مادی زندگی مشغول می‌کند تهاجمی است و در همه تمدن‌‌ها و فرهنگ‌ها نفوذ کرده و تا حدی زیادی موفق بوده است.

تراشیون با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین ابزارهای غرب برای تهاجم فرهنگی، رسانه است و بر اساس مدل‌های رسانه‌ای به جوامع مختلف نفوذ می‌کنند، گفت: امروز ما به‌عنوان کسانی که خودمان را منتظر حضرت ولی‌عصر(عج) می‌دانیم باید انسان‌های در رکاب حضرت تربیت کنیم و در این مسیر اگر رسانه را نشناسیم نمی‌توانیم چنین نسلی را تربیت کنیم؛ چون رسانه تا خصوصی‌ترین نقاط زندگی خصوصی ما ورود کرده و نه‌فقط دختران و پسران نوجوان و جوان بلکه بزرگ‌ترها را نیز در دام خود گرفتار کرده است.

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی به هیچ عنوان قابل‌اعتماد نیست، اظهار کرد: این فضا بسیار بی‌هویت است و هیچ هنجاری در آن وجود ندارد؛ امروز بیش از یک میلیارد صفحه غیراخلاقی در اینترنت و فضای مجازی وجود دارد و اگر فرزندان ما در این دام گرفتار شوند خروج از آن سخت و اعتیادآور است و کسی که می‌خواهد نسل مهدوی پرورش دهد باید در این زمینه از فرزندانش مراقبت کند.

استاد حوزه علمیه در پایان با تأکید بر اینکه امروز اگر دنبال کادر سازی برای حضرت ولی‌عصر(عج) هستیم باید رسانه و فضای مجازی را بشناسیم و آن را در محیط خانواده مدیریت کنیم، یادآور شد: در این مسیر عناصر هوشمندی، وقت گذاری و افزایش دانش و مهارت در عرصه رسانه می‌تواند برای تربیت نسلی منتظر مؤثر و راهگشا باشد.

 

انتهای پیام
captcha