نگاه به خویشتن و پیشینه هویتی از دریچه اکنون با جشنواره مد و لباس فجر
کد خبر: 3954827
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
در پیام وزیر ارشاد عنوان شد؛

نگاه به خویشتن و پیشینه هویتی از دریچه اکنون با جشنواره مد و لباس فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی به دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، تم جشنواره مد و لباس فجر را نگاه به خویشتن و پیشینه هویتی و فرهنگی از دریچه اکنون عنوان کرد.

پیام وزیر ارشاد به جشنواره مد و لباس فجر

به گزارش ایکنا، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی به دهمین جشنواره مد و لباس فجر، جشنواره بین المللی مد و لباس فجر را فرصتی برای تأمل درباره لباس به عنوان جلوه‌ای از فرهنگ دانست و تصریح کرد: انتخاب تم «بهشت کاشان» نگاه به خویشتن و پیشینه هویتی و فرهنگی از دریچه اکنون است.

در این پیام آمده است:

«فرهنگ و هنر عرصه گفتگو، تعامل با حوزه های گوناگون زیست فردی و اجتماعی است. فرهنگ، گذشته دور و نزدیک و جریان های روز را واکماوی می کند، به اینده می اندیشد و بر داشته های بومی مناطق مختلف و باورها و نگرش های آنان پنجره نو می گشاید.

پوشش و لباس از دیرپاترین و گسترده‌ترین جلوه‌های فرهنگ و هنر است که آداب، باورها، نگرش‌ها و ویژگی‌های اجتماعی و زیستی را بیان می‌کند. سرزمین ایران اسلامی گنجینه‌ای از فرهنگ‌ها و قومیت‌هاست و پوشش ایرانیان نیز در مسیر تاریخ و در مناطق کشور سرشار از تنوع هویت فرهنگی و اجتماعی است.

جشنواره بین المللی مد و لباس فجر فرصتی برای تامل و گفتگو درباره پوشش و لباس به عنوان جلوه‌ای از فرهنگ و بازخوانی داشته‌های بومی و ملی است که با تاریخ و جامعه ما همزادی و همنشینی دارد و با نگاه امروز به تقویت جریان  پویایی فرهنگ و هنر این سرزمین کمک می‌کند.

انتخاب تم «بهشت کاشان» در دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در ادامه دو دوره پیش جشنواره که جنبه‌های هویت فرهنگی و اجتماعی را محور قرار داد، نگاه به خویشتن و پیشینه هویتی و فرهنگی از دریچه اکنون است که می‌تواند مبنای بازاندیشی و بازخوانی هنر و خلاقیت طراحان قرار گیرد.

از هنرمندان طراح لباس و همکاران معاونت امور هنری که در برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر همدلی و همراهی کردند، سپاسگزارم و سلامت و پیروزی هنرمندان ارجمند را آرزو دارم.

ارسالی/ نگاه به خویشتن و پیشینه هویتی از دریچه اکنون با جشنواره مد و لباس فجر

انتهای پیام
captcha