پرداختن به موضوع شاهنامه از جهات مختلف در دستور کار چندساله شهرداری مشهد
کد خبر: 3955918
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴

پرداختن به موضوع شاهنامه از جهات مختلف در دستور کار چندساله شهرداری مشهد

معاون سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: با توجه به اهمیت موضوع شاهنامه به عنوان میراث گران‌بهای زبان و ادب فارسی، پرداختن به آن در قالب‌های مختلف هنری در دستور کار چندساله شهرداری مشهد قرار گرفت.

پرداختن به موضوع شاهنامه از جهات مختلف در دستور کار چندساله شهرداری مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، صدرا یوسفی، معاون سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، در مراسم رونمایی از مستند داستانی شاهنامه فردوسی که ظهر امروز، ۵ اسفندماه در پردیس سینمایی هویزه برگزار شد، اظهار کرد: شاهنامه فردوسی در کنار اینکه سهم به‌سزایی در توسعه فرهنگ، زبان و ادب فارسی در تمام جهان داشته است، به جرئت می‌توان گفت یکی از میراث‌های بشری است. مفاهیم و موضوعات انسانی و بشری در شاهنامه فردوسی، فرای مرزها و فرهنگ ها است و این موضوع عامل جاودانگی آن است. پرداختن به موضوع شاهنامه، پرداختن به اخلاق، حکمت، فتوت و جوان‌مردی در بهترین شکل آن است که در تمام شاهنامه، در بین ابیات فردوسی، به تصویر کشیده شده است.

وی افزود: شاید همه فارسی‌زبانان و به خصوص ما مشهدی‌ها که میزبان آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی هستیم، در زمان‌های مختلف به موضوع شاهنامه‌ کمتر پرداخته‌ایم، اما با تاکیدی که شورای اسلامی شهر و همچنین شهردار محترم مشهد انجام دادند و با برنامه‌ریزی هایی که در سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد صورت گرفت، موضوع پرداختن به شاهنامه از جهات مختلف و به تصویر کشیدن و ملموس کردن شاهنامه جزو دستور کار چندساله گذشته شهرداری مشهد و شورای اسلامی شهر مشهد بود‌.

معاون سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: گاهی اوقات نگاه‌های سطحی به مفاهیم گرانقدری که به عنوان ریشه‌های فرهنگی در اختیار ما است، باعث لطمه واردن شدن به آن مفاهیم می‌شود، به همین دلیل توجه عمیق به آن‌ها در دستور کار سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد قرار گرفت که شاهنامه نیز به عنوان یکی از میراث زبان و ادب فارسی در این توجه قرار داشت.

یوسفی در رابطه با مستند داستانی شاهنامه فردوسی بیان کرد: خروجی این فیلم از لحاظ ویژگی‌های فنی و ویژگی‌هایی که یک اثر مستند می‌تواند داشته باشد، از کیفیت مطلوبی برخوردار بود. البته این موضوع را باید فعالان و متخصصان حوزه سینما و فیلم مستند بگویند، اما آن‌چه که به نظر می‌آید این مستند از کیفیت خوبی برخوردار است.

در ادامه این مراسم نیز، محسن مصحفی، معاون فرهنگی شهرداری مشهد در رابطه با مستند داستانی شاهنامه فردوسی خاطرنشان کرد: هزینه‌هایی که برای این تولید فیلم مستند شاهنامه فردوسی صورت گرفته است، در مقایسه با بودجه‌های فیلم‌های سینمایی دیگر، چیزی نزدیک به صفر است و از این جهت باید از آقای رحمانی نسب، کارگردان این اثر تشکر کنیم که با بودجه‌ی نه‌چندان چشم‌گیر و در روزگاری که قیمت‌ها درحال افزایش بود، توانستند فیلمی را ارائه دهند که مورد قبول اهل فن واقع شده است.

انتهای پیام
captcha