دانشگاه صنعتی قم در بین ۱۵ دانشگاه برتر صنعتی کشور قرار گرفت
کد خبر: 3962541
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
بر اساس رتبه بندی ISC؛

دانشگاه صنعتی قم در بین ۱۵ دانشگاه برتر صنعتی کشور قرار گرفت

مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه صنعتی قم از رشد چشمگیر جایگاه این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه‌های صنعتی کشور بر اساس معیار‌های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) خبر داد.

فرامرز رضایی پویا، مدیر روابط عمومی و اموربین‌الملل دانشگاه صنعتی قم، در گفت‌وگو با ایکنا از قم ، اظهار کرد: قرار گرفتن دانشگاه صنعتی قم در میان ۱۵ دانشگاه برتر صنعتی کشور بر اساس معیار‌های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) افتخار ارزشمند علمی می باشد که با تلاش همه همکاران شکل گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس معیار‌های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) دانشگاه صنعتی قم در کنار دانشگاه‌های صنعت نفت، صنعتی کرمانشاه و صنعتی همدان در جایگاه ۱۱ تا ۱۵ دانشگاه‌های صنعتی کشور قرار گرفت؛ این پایگاه همه ساله بر اساس ۶ معیار آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، بین المللی سازی، اثرگذاری اقتصادی و زیرساخت‌ها، دانشگاه‌های مختلف کشور را مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد که مورد تایید و ملاک عمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز می‌باشد.

مدیر روابط عمومی و اموربین الملل دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: دانشگاه صنعتی قم در سال گذشته در رتبه ۲۱ تا ۳۰ دانشگاه‌های صنعتی کشور قرار گرفته بود که با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت اعتلای رتبه دانشگاه، در رتبه‌بندی سال ۱۳۹۹، رشد چشمگیری داشته و توانست رتبه ۱۱ تا ۱۵ معیار‌های ISC را بدست آورد.

رضائی پویا اضافه کرد: این رتبه بندی از سال ۱۳۹۲ آغاز شد، که در آن سال فقط اطلاعات ۹ دانشگاه صنعتی استخراج و از سال ۱۳۹۵ دانشگاه صنعتی قم وارد این رتبه بندی گردید. در سال‌های گذشته معیار فناوری و نوآوری در زیر مجموعه معیار پژوهش قرار می‌گرفت که از سال گذشته با توجه به اهمیت موضوع، بخش فناوری و نوآوری به عنوان معیار مستقل در رتبه‌بندی لحاظ گردید. رشد دانشگاه در بخش پژوهش و امکانات، همچنین کسب رتبه مناسب در بخش فناوری و بین المللی سازی در سال‌های اخیر باعث رشد رتبه کلی دانشگاه در این رتبه‌بندی شده است.

وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر رتبه کلی مطلق دانشگاه‌ها بیان نمی‌شود و دانشگاه‌ها در ۵ سبد مختلف رتبه بندی می‌شوند که دانشگاه صنعتی قم در سبد سوم قرار گرفته است که با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و آمار فعالیت‌های پژوهشی انجام شده و در دست اقدام و همچنین بهبود زیر ساختها، فراهم شدن شرایط درآمدزایی و اخذ مجوز جذب دانشجویان خارجی، کسب رتبه ۶ تا ۱۰ دانشگاه‌های صنعتی و قرارگیری در سبد دوم در سال جدید دور از انتظار نیست.

رضایی پویا در پایان گفت: این دانشگاه با توجه به ظرفیت‌های بالایی که دارد درصدد است تا خود را بعنوان دانشگاهی پیشرو در سطح کشور و عرصه‌های بین المللی مطرح کند.

انتهای پیام
captcha