مرحله شهرستانی آزمون تفسیر عمومی قرآن برگزار می‌شود + جدول
کد خبر: 3988136
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

مرحله شهرستانی آزمون تفسیر عمومی قرآن برگزار می‌شود + جدول

آزمون رشته تفسیر عمومی قرآن کریم در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم فردا با حضور بیش از 13 هزار شرکت‌کننده به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مرحله شهرستانی آزمون تفسیر عمومی قرآن برگزار می شود

به گزارش ایکنا، آزمون مرحله مقدماتی رشته تفسیر عمومی قرآن کریم در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن فردا، چهارشنبه، 13 مردادماه به صورت مجازی و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

در این رشته از مسابقات، مجموعاً 13 هزار و 475 نفر شامل پنج هزار و ۲۶۰ آقا و هشت هزار و ۲۱۵ خانم حضور خواهند یافت. بر اساس گفته‌های مسئولان قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، استقبال از این رشته در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن، نسبت به دوره قبل بیش از سه برابر بوده است.

برای برگزاری این رشته، استان‌ها به سه گروه تقسیم و هر گروه در زمان مشخص شده از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با مراجعه به سامانه طراحی شده در آزمون حضور می‌یابد. برگزیدگان این آزمون به مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم راه پیدا می‌کنند.

همچنین حمیدرضا مجیدی‌مهر، معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد دیگر جزئیات این آزمون گفت: برای برگزاری مطلوب‌تر آزمون روز یکشنبه، 10 مردادماه، مانور آزمون برگزار شد، با وجود اینکه حضور در این مانور الزامی نبود اما بیش از هفت هزار نفر از ثبت‌نام‌کنندگان حضور یافتند و مشکل خاصی برای برگزاری ایجاد نشد.

وی با اشاره به اینکه سؤالات در دو گروه شرکت‌کنندگان اهل تشیع و اهل تسنن طراحی شده است، افزود: منابع شرکت‌کنندگان اهل تشیع، تفسیر سوره نور براساس تفسیر نمونه و برای اهل تسنن، براساس تفسیر صفوةالتفاسیر است.

معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: آزمون در سه نوبت زمانی، ساعات 10، 14 و 17 برگزار می‌شود و نوبت آزمون 25 دقیقه خواهد بود، همچنین آزمون دارای نمره منفی است.

مجیدی‌مهر با اشاره به اینکه امیدواریم در روز آزمون مشکلی از بابت سرعت اینترنت نداشته باشیم، گفت: شرکت‌کنندگان برای ورود به سامانه از مرورگرهای به‌روز و سیستم‌عامل جدید استفاده کنند و در ورود اطلاعات، دقت لازم را داشته باشند. هر شرکت‌کننده برای ورود به سامانه باید کد کاربری و رمز عبور را وارد کند که شامل کد ملی و شماره تلفن همراه شرکت‌کنندگان است.

مرحله شهرستانی آزمون تفسیر عمومی قرآن برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha