رفع کدورت و ایجاد همدلی + فیلم
کد خبر: 4006142
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
پیام‌آور مهر / 1

رفع کدورت و ایجاد همدلی + فیلم

اگر کسی خود را واقعا پیرو انبیا می‌داند و واقعا دوست دارد در مسیر پیامبر اعظم(ع)حرکت کند باید تا می‌تواند برای نزدیک کردن دلها و ایجاد گفتمان همسو و واحد در جامعه بکوشد.

به گزارش ایکنا، هفته وحدت و میلاد رسول مکرم اسلام(ص)، فرصتی است تا مسلمانان بیشتر درباره ایشان بخوانند و بشنوند و سیره و سنت آن «پیام‌آور مهر» را مرور کنند.

به همین جهت به سراغ دکتر محسن اسماعیلی، عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد دانشگاه تهران رفتیم تا از او بشنویم که چرا پیامبر اسلام را «رحمت برای همه» معرفی کرده‌اند و از طرفی وظیفه ما به عنوان مسلمان در تبعیت از ایشان چیست.

بخش‌اول این درس‌گفتار به شرح ذیل است:

ایام ولادت پیامبر اعظم(ص) و هفته وحدت را تبریک عرض می‌کنم. آنچه از قرآن و روایات فهمیده می‌شود این است که یکی از رسالت‌های اصلی پیامبر(ص) خدا بلکه همه پیامبران و سلسله انبیاء رفع کدورت، نزدیک کردن دلها و هم‌دل کردن مردم با یکدیگر بوده است. 

همه شنیده‌ایم که دوره بعثت پیامبر به دوره جاهلیت معروف است؛ جاهلیت به معنای بی‌سوادی نیست بلکه به معنای بداخلاقی و نفهمی است؛ جاهلیت دوره‌ای بود که همه مردم با هم دشمن بودند و به خاطر یک موضوع ساده و پیش پا افتاده سال‌های سال با هم می‌جنگیدند. امام علی(ع) فرموده‌اند خدا پیامبر اسلام را فرستاد تا همه کینه‌ها و کینه‌ورزی ها را دفع کند و آتش اختلاف را فرو بنشاند؛ خدا از طریق پیامبر رحمت، الفت و مهربانی بین مردم برقرار کرد.

اگر کسی خود را واقعا پیرو انبیا می‌داند و واقعا دوست دارد در مسیر پیامبر اعظم(ع)حرکت کند باید تا می‌تواند برای نزدیک کردن دلها و ایجاد گفتمان همسو و واحد در جامعه بکوشد؛ اصلح الله به ذات البین و آمنت به السبل؛ خدا به واسطه پیامبر(ص) قصد داشت روابط را اصلاح و امنیت برقرار کند و مانع خونریزی شود و آتش‌ کینه را در دلها خاموش کند و این کوشش تا زمانی بود که مرگ به سراغ او آمد. پیامبر(ص) تا واپسین لحظات هم به دنبال نزدیک کردن انسان‌ها به یکدیگر بود.

سلام خدا بر آن پیامبر بزرگ و مهربان.

انتهای پیام
captcha