نشست رونمایی و امضای کتاب «ذهن سوژه‌پرداز» برگزار می‌شود
کد خبر: 4006325
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

نشست رونمایی و امضای کتاب «ذهن سوژه‌پرداز» برگزار می‌شود

نشست رونمایی و امضای کتاب «ذهن سوژه‌پرداز» امروز 27 مهرماه با حضور نویسنده و اهالی فرهنگ و رسانه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، کتاب «ذهن سوژه‌پرداز» مقدمه‌ای بر سوژه و سوژه‏‌‌پردازی در رسانه‌هاست که به قلم هومن خشندیش و از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به تازگی راهی بازار نشر شده است.

نشست رونمایی و امضای کتاب این اثر امروز 27 مهرماه از ساعت 17 تا 19 با حضور نویسنده کتاب و اهالی فرهنگ و رسانه در کتاب‌فروشی شانزده به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فلسطین و چهارراه ولیعصر(عج)، پلاک 1078 برگزار می‌شود.

در معرفی «ذهن سوژه‌پرداز» آمده است: «ژورنالیست»، با نگاهی هستی‌شناسانه، انسانی است بهره‌مند از یک «ذهن سوژه‌پرداز» و چنین انسانی به همراه ویژگی‌هایی که در حقیقت شالوده اصیل انسان‌بودن است، «خودآگاهی خلاقانه انسان سوژه‌پرداز» را در تحریریه یک رسانه برای تولید محتوای موثر و مسئولانه و شکل‌دهی به ذهنیت جمعی دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، به‌کار می‌گیرد.

خشندیش در این کتاب با بهره‌گیری هم‌زمان از دانش ارتباطات اجتماعی، روان‌شناسی و بیش از دو دهه تجربه حرفه‌ای خود، به تشریح چگونگی کارکرد ذهن سوژه‌پرداز یک روزنامه‌نگار در فرآیند تولید محتوا می‌پردازد؛ آنچه از دیدگاه او، دست‌کم در سنت آموزش روزنامه‌نگاری در ایران چندان به آن پرداخته نشده است. این کتاب در واقع گامی است برای ساماندهی دانسته‌ها و دریافت‌های علمی و تجربی‌ در توصیف نحوه اندیشیدن به عنوان یک ژورنالیست.

نویسنده معتقد است شالوده روزنامه‌نگار موفق، نه تنها در کلاس‌های خبرنویسی، مصاحبه و گزارش و... بلکه در نحوه زندگی او به عنوان یک «انسان سوژه‌پرداز» شکل می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha