اخبار معارفی رسانه‌ها/ شانزدهمین نشست استادان، قاریان و حافظان قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 4008212
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

اخبار معارفی رسانه‌ها/ شانزدهمین نشست استادان، قاریان و حافظان قرآن برگزار می‌شود

شانزدهمین نشست تخصصی استادان،قاریان و حافظان قرآن یکی از موضوعات مهم صفحات معارفی رسانه‌ها امروز است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 4 آبان‌ماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 
فارس
 
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز سه خبر با عناوین «ماجرای نقش دو شیر در حال بلعیدن یک مرد در بالای ایوان نقاره‌خانه + عکس»، «چه وقتی سخن انسان، ناپایدار و دُم‌بریده است؟» و «ترتیل صفحه 255 قرآن/ بهترین قانون و برنامه زندگی+فیلم، متن و مفاهیم» منتشر کرده است. 
 
ایسنا
 
دو خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا در روز جاری شامل «وبینار «وحدت اسلامی؛ کلید رشد و پیشرفت جهان اسلام» در هند برگزار شد» و «تخریب قبر مبدع آقازاده» هستند.
 
تسنیم
 
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز پرکار بوده و تعداد هفت خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «آیا تغییرات به معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد خواهد رسید؟» می‌خوانیم: در حالی که بیش از دو ماه از استقرار وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختمان اصلی بهارستان می‌گذرد، اما هنوز تغییراتی در برخی از مجموعه‌های متبوع این وزارتخانه صورت نگرفته است که یکی از آنها، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. تغییر ساختاری و تغییر در معاونان و مدیران به رسمی نانوشته تبدیل شده است که با تغییر دولت‌ها و وزیران این کار صورت می‌گیرد. سرعت تغییر در رویکردهای وزرا متفاوت بوده به‌طوری که برخی وزارتخانه‌ها در تغییر ساختار و مدیران رکورددار شده‌اند. محمد مهدی اسماعیلی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی اما در این مدت نشان داده که عجله‌ای برای تغییر مدیران فعلی ندارد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره گفته بود که تغییرات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبیعی است؛ عجله‌ای در کار نیست که به اصطلاح، امروز آمده‌ایم و دو روز بعد همه ارکان وزارتخانه تغییر کند؛ خیر، این‌طور نیست. با توجه به این دیدگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید دید آیا تغییراتی در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟
 
اسماعیلی در این مدت نشان داده است که با پیش‌فرض حرکت می‌کند. بررسی می‌کند و دست به تغییرات می‌زند. شاید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همانند دیگر وزارتخانه‌ها در تغییر معاونت‌ها و مدیرانش سریع عمل نمی‌کند. او در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون قرآن و عترت مجلس نشان داد که نسبت به امور قرآنی کشور اشراف نسبی دارد. به‌طور مثال در این دیدار که در روزهای پایانی مهرماه برگزار شد، درباره وضعیت بیمه فعالان قرآنی و افزایش بیمه شدگان وعده‌هایی داد و نسبت به کمیسیون آموزش نقدهایی را مطرح کرد. حال این انتظار از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم می‌رود که به این سؤال پاسخ دهد که تغییر معاون قرآن و عترت این وزراتخانه چقدر مورد نیاز است و چنانچه قرار است تغییراتی در آن صورت گیرد فردی را در این جایگاه قرار دهد که برای پیشبرد جریان قرآنی کشور منفعت داشته باشد.
 
شش خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «انصاریان: با نگاه امیرالمؤمنین جامعه‌سازی کنید/ عظمت ایمان امام المتقین در بیان نبوی»، «آیا با کاشتن مژه می‌توانیم نماز بخوانیم؟»، «راهکارهای اهل بیت(ع) برای حل مشکل دروغگویی در کودکان/ کودک دروغ را از چه کسانی یاد می‌گیرد؟»، «رمزگشایی از سوره مبارکه طه/ چگونه حروف ابجد طه اشاره به چهارده معصوم(ع) دارد؟»، «شرح صحیفه در بیان امام خامنه‌ای؛ راهکاری برای فرو بردن خشم» و «گزارش تسنیم از نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف/ احیای شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت‌های میلیاردی اوقاف + فیلم» هستند.
 
ایرنا
 
دو خبر صفحه معارف خبرگزاری ایرنا در روز جاری شامل «اندیشمندان اسلامی از خدمات مرحوم آیت الله تسخیری تجلیل کردند» و «سازمان فرهنگ باید توان فعالیت در فضای رقابتی بین‌المللی را داشته باشد» هستند.
 
مهر
 
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز دو خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «شانزدهمین نشست تخصصی استادان،قاریان و حافظان قرآن برگزار می‌شود» می‌خوانیم: محمد تقی میرزاجانی معاون اجرایی شورای عالی قرآن در خصوص شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم با اعلام فراخوان عمومی، به موضوع «تلاوت قرآن و نغمه‌های دینی؛ رسانه ملی و فضای مجازی» تا پایان آبان ۱۴۰۰ خواهد پرداخت. تلاوت آهنگین قرآن و نغمه‌های دینی که با ظهور اسلام متولد شد، همواره تأثیر شگرفی در روح و جان مخاطبان داشته و رسانه‌ای نافذ برای تبلیغ معارف ناب دینی بوده است. نغمه دینی و قرآنی صرفاً یک آوای گوش‌نواز نیست، بلکه ظرفی است که محتوای ذی‌قیمتی را در خود جای داده و آن را آمیخته با هنر به سمع و نظر مخاطب می‌رساند. در روزگار ما، چنان‌چه ابزار فراگیر و بدون‌مرز شبکه‌های صدا و سیما و فضای مجازی به شایستگی در خدمت این هنرهای مقدس قرار گیرد، شاهد عطرافشانی گسترده قرآن کریم و ارتقای حظّ معنوی انسان‌ها خواهیم بود.
 
وی گفت: به موجب این فراخوان، شورای عالی قرآن، شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن، از استادان، قاریان، حافظان، اصحاب هنرهای آواییِ دینی، تولیدکنندگان برنامه‌های قرآنی و عموم افراد خوش‌فکر و أهل ذوق دعوت می‌کند پیشنهادات، ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه خود در زمینه تولید و پخش آثار صوتی و تصویریِ تلاوت قرآن و سایر نغمه‌های دینی شامل: دعا، اذان، تواشیح، ابتهال و مناجات فارسی، که ضمن حفظ شأن و جایگاه این نغمات الهی، بتواند منجر به جلب نظر و اقبال بیش از پیش مخاطبان صدا و سیما و فضای مجازی شود را ارائه نمایند. این پیشنهادات به صورت «ایده» یا «طرح» قابل ارائه است و می‌تواند ناظر به قالب‌های برنامه‌سازی، دکور و صحنه اجرا، نورپردازی، تصویرگذاری، صدابرداری، سبک اجرا و ارائه، و موضوعات محتوایی و شکلی دیگر باشد.
 
میرزاجانی با اعلام اینکه تا پایان آبان ماه مهلت این فراخوان خواهد بود، افزود: علاقه‌مندان می‌بایست «ایده» یا «طرح» مدنظر خود را در فرم‌های مربوط تکمیل وحداکثر تا پایان آبان ۱۴۰۰ از طریق یکی از پیام‌رسان‌ها به شماره ۰۹۱۲۱۰۸۳۶۲۶ ارسال نمایند. شماره تماس ۵۸۸۴۹۳۸۱۳ ۰۲۱ نیز در ساعات اداری جهت پاسخ‌گویی به سوالات شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.
 
یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری «ساخت موزه جدید حرم مطهر حسینی با همت مهندسان ایرانی» است.
 
میزان
 
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز دو خبر با عنوان «یحیی نیازی: قراردادهای بین ناشر و نویسنده سلیقه‌ای شده و هیچ چهارچوبی ندارد» و «داستان زندگی مجاهد ۱۰۰ ساله انقلاب رونمایی شد» منتشر کرده است.
 
باشگاه خبرنگاران جوان
 
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز یک خبر با عنوان «نعمت‌های ارزشمندی که شکرشان را به جا نمی‌آوریم» منتشر کرده است.
 
 
 
 
انتهای پیام
captcha