مرجعیت شیعه سیاست را عین دیانت می‌داند
کد خبر: 4010062
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
آیت‌الله سیفی مازندرانی:

مرجعیت شیعه سیاست را عین دیانت می‌داند

آیت‌الله سیفی مازندرانی، استاد سطح خارج حوزه علمیه در پایان درس فقه خود در مسجد سلماسی در واکنش به وقایع اخیر درباره مرجعیت با بیان اینکه مرجعیت شیعه، سیاست را عین دیانت می‌دانند، گفت: مرجعیت شیعه پشتیبان نظام ولائی و امروز با ولایت فقیه هماهنگ است.

علی اکبر سیفی مازندرانیبه گزارش ایکنا، آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی، استاد سطح خارج حوزه علمیه 11 آبان در پایان درس فقه خود در مسجد سلماسی در واکنش به وقایع اخیر درباره مرجعیت، گفت: برخی چهره‌ها و افراد ناراضی از دولت و نظام انقلابی با سوء استفاده و فتنه‌جویی از نام و چتر مرجعیت می‌خواهند برای خود آبرو و وجهه کسب کنند.

وی با بیان اینکه مرجعیت شیعه، سیاست را عین دیانت می‌دانند، تصریح کرد: مرجعیت شیعه پشتیبان نظام ولائی و امروز با ولایت فقیه هماهنگ است. بنابراین اینکه برخی بخواهند خودشان را زنده کنند و بگویند حوزه مستقل از نظام است جز شیطنت هیچ محملی ندارد.

استاد سطح خارج حوزه علمیه اظهار کرد: حوزه مستقل از چیست؟ اگر مرادتان مستقل از ولایت فقیه است که باطل است و اگر مرادتان مستقل از دولت‌هاست، باید به نسبت دولت‌ها با تعالیم دینی و خط و مشی امام و رهبری نظر کرد. یعنی اگر دولتی مطابق با خط و مشی امام و رهبری بود حوزه باید با آن دولت رابطه عمیق و صمیمی داشته باشد.

سیفی مازندرانی با بیان اینکه حوزه و نظام شجره در هم تنیده و شجره مبارکه و طیبه است به مقوله قهر و آشتی بودن با دولت‌ها اشاره و اضافه کرد: مقصود از آشتی با کشورها چیست؟ اگر مقصود آشتی با امثال آمریکا و صهیونیست و استکبار است، این آشتی خلاف دستور اسلام است. مسئولین جمهوری اسلامی با چه کسانی نمی‌خواهند ارتباط داشته باشند؟ آیا غیر از استکبار جهانی است؟

وی تاکید کرد: نباید معیشت و اقتصاد مردم را به مذاکره و ارتباط با کشورها گره زد، مشکلات اقتصادی باید  با اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی درون‌زا شکوفا شود.

انتهای پیام
captcha