رقابت 30 گروه مدیحه‌سرایی در اولین مرحله از مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4010222
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

رقابت 30 گروه مدیحه‌سرایی در اولین مرحله از مسابقات سراسری قرآن

در اولین مرحله از مسابقات رشته مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم که از سری رشته‌های مسابقات سراسری قرآن کریم هست، اجرای ضبط شده 30 گروه حاضر در این مرحله برای گروه داوران پخش می‌شود.

پوستر چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، داوری آثار ضبط شده در رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم از مجموعه رشته‌های چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز گذشته در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده و تا بعدازظهر امروز دوازدهم آبان‌ماه ادامه دارد.

رشته مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم همچون رشته دعاخوانی از جمله رشته‌های مسابقات سراسری قرآن کریم است که در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود. در این رشته نیز گروه‌های شرکت‌کننده ابتدا در شهریورماه همزمان با برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های قرائت و حفظ،‌ در ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌های محل سکونت خود مستقر شده و به ضبط تصویری اجرای خود پرداخته‌اند.

پس از آن و در ادامه فایل‌های تصویری اجرای گروه‌های مختلف به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال شده تا با حضور داوران در این مرکز به صورت متمرکز مورد داوری قرار گیرد. این رشته از مسابقات صرفاً در بخش آقایان برگزار می‌شود.

داوری آثار ارسال شده در این رشته از روز گذشته آغاز شده است، در نخستین روز اجرای هم‌خوانی گروه‌ها (همخوانی آیات قرآن کریم) برای داوران پخش شده است و امروز نیز اجرای مدیحه‌سرایی(تواشیح) برای تیم داوری پخش می‌شود تا به این ترتیب رقابت‌های این رشته نیز تا پایان وقت امروز به اتمام برسد.

در این دوره از مسابقات 30 گروه حضور دارند و گروه‌های برگزیده به فینال چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که اواخر آذرماه برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند. تا کنون تعداد دقیق گروه‌هایی که می‌توانند به فینال راه پیدا کنند مشخص نشده اما پیش‌بینی می‌شود بین هفت تا 10 گروه برای حضور در فینال معرفی شوند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۶ - ۱۶:۱۸
0
0
نتایج رو اعلام کنید
captcha