مهم‌ترین راهکار پیشگیری از امیکرون؛ استفاده از ماسک
کد خبر: 4022221
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
وزیر بهداشت تأکید کرد؛

مهم‌ترین راهکار پیشگیری از امیکرون؛ استفاده از ماسک

وزیر بهداشت با تأکید بر لزوم تزریق واکسن به خصوص دز سوم واکسن کرونا برای مقابله با امیکرون، گفت: مهم‌ترین عامل برای پیشگیری، ماسک زدن است و ثابت شده افرادی که ماسک می‌زنند گرفتار امیکرون نمی‌شوند.

مهم‌ترین پیشگیری از امیکرون ماسک زدن است/ دز سوم واکسن تزریق کنید

به گزارش ایکنا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین اظهار نظر خود در خصوص ورود سویه امیکرون به کشور که در پایان جلسه اضطراری ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفت، گفت: توصیه ما در درجه اول این است که همه به سرعت واکسیناسیون را انجام دهند. همه کسانی که یک دز واکسن تزریق کرده‌اند، دز دوم را تزریق کنند و کسانی که دو دز واکسن تزریق کرده‌اند و سه ماه از تزریق دز دوم آنها گذشته است حتماً دز سوم واکسن را تزریق کنند.

وی افزود: تمام مراکز واکسیناسیون در تمام کشور فعال می‌شوند و امیدواریم مثل دو ماه قبل که فعال بودند بتوانند به کار خود ادامه دهند. نکته مهم این است که ویروس امیکرون خصوصیت انتشار خیلی سریع دارد و در فاصله یک روز و نیم دو برابر منتشر می‌شود و در کشورهای دیگری که گرفتار این ویروس هستند شدت انتشار خیلی بالاست؛ پس باید مراقبت را بیشتر کنیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: مهم‌ترین رعایت ماسک زدن است؛ این ماسک از همه چیز مهم‌تر است و ثابت شده افرادی که ماسک می‌زنند گرفتار امیکرون نمی‌شوند. بنابراین توصیه و خواهش ما این است که حتماً ماسک بزنند. رعایت فاصله نیز مهم است و تا جایی که می‌شود از تجمع‌ها و حضور در محیط‌های بسته و محیط‌هایی که تهویه خوب ندارد، ممانعت کنند.

انتهای پیام
captcha