آیت‌الله مصباح و سردار سلیمانی از برجسته‌ترین مبارزان با جریان تحریف بودند
کد خبر: 4024910
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
آیت‌الله اراکی:

آیت‌الله مصباح و سردار سلیمانی از برجسته‌ترین مبارزان با جریان تحریف بودند

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه تحریف موجب وارونه نشان دادن ارزش‌های انقلاب است، سردار سلیمانی و آیت‌الله مصباح را از پیشگامان عرصه مبارزه با فتنه در عرصه اندیشه و فکر و جنگ و مبارزه با داعیه‌داران دروغین اسلام دانست. 

محسن اراکیبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محسن اراکی، 9 دی در اجلاسیه دومین سالگرد شهادت سرداران بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و سالگرد مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی که از سوی دبیرخانه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: آنچه راه انبیاء را می‌بست جریان تحریف بود و این جریان مصداقء بارز صد سبیل الله است که جریان‌های انحرافی از آن نشئت گرفته است لذا قرآن با بیان آیه «وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّنْ یَدْعُو مِنْ دُونِ اللَّهِ مَنْ لَا یَسْتَجِیبُ لَهُ إِلَیٰ یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَهُمْ عَنْ دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ» صریحاً راه را برای عاملین این جریان می‌بندد.

وی افزود: تحریف با انواع گوناگون خود در تاریخ اتفاق افتاد و آیت‌الله مصباح، شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس از برجسته‌ترین مبارزان با جریان تحریف در تاریخ انقلاب و معاصر بودند و نمونه بارز آن ظهور جریان داعش از درون جامعه اسلامی بود که تلاش آن بر تهی‌سازی جامعه اسلامی از درون بود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، با اشاره به اینکه جریان‌های سکولاریسم را در جامعه دینی به جای فقه اسلامی جا زده‌اند، گفت: هنوز فقه اسلامی آنطور که باید در جامعه پیاده نشده است و این دولت باید در چهارچوب فقه اسلامی مدیریت خود را بیش ببرد.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه بواسطه جریان تحریف ارزش‌های انقلاب را وارونه جلوه دادند و باعث دوری خانواده و جوانان از اسلام شدند، گفت: نگاه افراد را به جامعه نگاهی منفی تلقی کردند و همه نهادها و ارگان‌های دولتی و مؤسسه‌های فرهنگی و رسانه‌ای موظف‌اند که در چارچوب سیاست‌های اسلامی و احکام فقهی از تخصص‌ها استفاده کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه نباید رسانه ما تبدیل به رسانه محکوم‌سازی، مجرم‌سازی و…، شود، گفت: امروز رسانه ملی تبدیل شده است به رسانه ناامید کننده ملت از نظام، زیرا خیلی چیزها که نشان می‌دهد منفی است.

وی ضمن بیان اینکه مردم به دولت امید بسته‌اند و دولت نباید امید مردم را از بین ببرد، افزود: در سیاستگذاری اجتماعی، رفع فقر و کم کردن رنج مردم مد نظر است و اگر در مدیریت یارانه‌ها اشکالی وجود دارد به معنای حذف آن نیست و نیاز به مدیریت جهادی دارد نه حذف صورت مسئله.

آیت‌الله اراکی با نگاه به غلط بودن کار رسانه‌ها در انتشار تخلفات قانونی و سازگار نبودن این عمل با معیارهای فرهنگ رسانه‌ای، گفت: اسلام تحریف شد که در جامعه تفرقه و عقب ماندگی و جهل ایجاد شود.

عضو خبرگان رهبری، شهید مبارزه با تحریف را حضرت زهرا(س) خواند و اضافه کرد: این بانوی بزرگوار از جان خود برای مبارزه با تحریف مایه گذاشت و اگر شهادت و رسالت فاطمی نمی بود، حق از باطل در جامعه تشخیص داده نمی‌شد.

انتهای پیام
captcha