بازدید بیش از ۴۰۰۰ گردشگر طی ۹ ماه از موزه‌های حرم رضوی
کد خبر: 4025427
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

بازدید بیش از ۴۰۰۰ گردشگر طی ۹ ماه از موزه‌های حرم رضوی

معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: طی ۹ ماه گذشته بیش از ۴۲۰۰ گردشگر خارجی از ۱۳ کشور اروپایی، آسیایی و آمریکایی از موزه‌های آستان قدس رضوی بازدید به عمل آوردند.

موزه‌ حرم رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از گنجینه رضوی، مهدی قیصری نیک، معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بیان کرد: در ماه‌های اخیر با فروکش کردن نسبی بیماری همه‌گیر کرونا و افزایش زائران داخلی و خارجی، بازدید از موزه‌های آستان قدس رضوی نیز رو به افزایش است.

وی ضمن اشاره آماری به بازدیدهای صورت گرفته از موزه‌های رضوی اظهار کرد: در مجموع تعداد بازدید کنندگان در 9 ماهه گذشته بیش از 305 هزار نفر بودند که از این تعداد بیش از 4200 گردشگر خارجی از 13 کشور اروپایی، آسیایی و آمریکایی را شامل می‌شود.

قیصری نیک، بیشترین بازدید طی این مدت را از موزه مرکزی با 11 گنجینه مستقل و موزه فرش آستان قدس رضوی عنوان کرد و ادامه داد: بازدید گردشگران از موزه قرآن و هدایای رهبری در رتبه سوم قرار دارد.

معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود: موزه‌های آستان قدس رضوی با گنجینه‌هایی ارزشمند از اشیای تاریخی و انواع هنرها و صنایع دستی یکی از بزرگترین و غنی‌ترین مجموعه‌های موزه‌ای در ایران محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: این موزه‌ها با تزئینات و معماری دوره اسلامی و آثار گران‌بها جزء جاذبه‌های گردشگری مهم مشهد مقدس شناخته می‌شود و در ایام مختلف علاقه‌مندان زیادی از آن بازدید می‌کنند.

انتهای پیام
captcha